خبرهای داغ:
مسؤول بسیج مساجد و محلات اصفهان:

انتخاب برترین مسجد در اصفهان

پس از جدایی خلفا از مساجد پس از رحلت پیامبر، امام خمینی به همراه انقلاب اسلامی این روح را دوباره در جامعه اسلامی دمید
کد خبر: ۸۷۳۰۲۹۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، صلاح‌الدین مرادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بسیج مساجد و محلات در سالشکل گرفت.

وی افزود: حمایت، پشتیبانی، برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌ها به‌صورت غیرمستقیم با بسیج محلات است و پایگاه به‌ صورت مستقیم زیر نظر فرماندهی نواحی اداره می‌شوند اما از لحاظ طرح و برنامه‌ای و حمایت و مأموریتی با بسیج محلات ارتباط دارند.

این جشنواره در 3 سطح نواحی مقاومت بسیج در شهرستان‌ها، استان و کشور برگزار می‌شود و در آن یک گروه از ارکان مسجد شامل امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، خادم مسجد، کانون فرهنگی و هیئت‌امنا برای معرفی به جشنواره کشور معرفی و تقدیر می‌شوندمسؤول بسیج محلات و مساجد اصفهان عنوان کرد: .

وی بیان کرد: برای تقویت مدیریتی پایگاه برنامه‌های آموزشی داریم و جشنواره‌های مختلفی از جمله خلاقیت و نوآوری را در سطح استان و سازمان برگزار می‌کنیم.

مرادی با اشاره به روز جهانی مسجد اذعان کرد: به مناسبت این روز فردا اولین جشنواره برترین‌های مسجد را اجرا خواهیم کرد که این جشنواره در سه سطح نواحی، استانی و سازمانی برگزاری می‌شود.

وی تأکید کرد: در این جشنواره رکن‌های مختلف مساجد شامل امام جماعت، فرمانده پایگاه، خادم مسجد، هیأت امنا و کانون فرهنگی مساجد با هماهنگی در راستای برنامه‌های مسجد و بر اساس شاخص‌های از پیش مشخص شده انتخاب شدند.

از سال 58 بسیج مساجد و محلات در حال فعالیت بود ما از نظر مدیریتی، این قشر از سال 89 شکل گرفته و برنامه‌های مختلف همچون برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، بصیرت افزایی، اردوهای راهیان نور، برنامه‌های تابستانه و اوقات فراغت، یادواره‌های شهدا و اردوهای جهادی را اجرا می‌کند.مسؤول بسیج محلات و مساجد اصفهان خاطر نشان کرد: .

وی با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار اجرا خواهد شد، متذکر شد: هدف از این برنامه شناسایی مساجد و هم‌افزایی ارکان آن، ترویج نقش بسیج و مسجد در محله، شناخت و معرفی کارتل‌های وحدت‌آفرین و الگوسازی برای سایر مساجد خواهد بود.

مرادی تصریح کرد: پس از جدایی خلفا از مساجد پس از رحلت پیامبر، امام خمینی به همراه انقلاب اسلامی این روح را دوباره در جامعه اسلامی دمید و مأموریت‌های مسجد احیا شد و امروز هم بر همین اساس در حال حرکت هستیم؛ دشمنان اسلام هم نقش مساجد را شناخته‌اند و به دنبال نابود کردن آن هستند.

وی ابراز داشت: از همه نواحی یک مجموعه را فراخوان کردیم که در مجموع 286 نفر معرفی شدند و این افراد و مجموعه‌های معرفی شده در کارگروه مربوطه ارزیابی صورت گرفت که سرانجام یک مجموعه و مسجد 6 نفره انتخاب شدند.

ارسال نظرات