خبرهای داغ:
استاد حوزه اصفهان:

دوران امام رضا(ع) دوران رواج معارف اهل بیت و احادیث بود

حجت الاسلام سید صادق ابطحی گفت: ولایت عهدی امام رضا(ع) سه اثر و برکت برای اسلام داشت، نخست بیان فضائل اهل بیت در جامعه رواج پیدا کرد، دوم بیان مصائب اهل بیت درجامعه ترویج داده شده و در نهایت رواج مکتب اهل بیت, معارف و احادیث در جامعه بود.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۲۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق ابطحی در جمع فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه پدافند هوایی منطقه شهید نصر اصفهان، گفت: ماموریت ۲۵۰ سال حضور ائمه در بین مردم حفظ دستاوردهای دوره ۲۳ ساله پیغمبر گرامی اسلام بوده است.

وی ثمره این تلاشها و زحمات را حفظ دین اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین و قرآن به عنوان کاملترین و آخرین کتاب آسمانی و سیره و سنت پیغمبر به عنوان الگوی علمی دانست.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه به مناسبت سالروز ولادت ثامن الحجج ,حضرت علی ابن موسی الرضا و دهه کرامت به شرح مختصری از زندگینامه امام رضا اشاره کرد و گفت: امام رضا در ۱۱ ذی قعده سال ۱۴۸ هجرت در مدینه منوره در خانه امام کاظم متولد شدند و تمام مدت امامت امام هشتم با دوران جوانی امام هشتم همزمان بود.

وی دوره امامت امام هشتم را یکی از سخت ترین دوره ها برای ائمه و در عین حال یکی از زیباترین و شکوفاترین دوره های ائمه دانست و عنوان کرد: بر این اساس ائمه تمام سختی ها را به جان خریدند، امام علی پای همین حفظ دین ۲۵ سال خون دل خورد و خانه نشین شد زمانی که به ظاهر به خلافت رسیدند در طی ۵ سال سه جنگ بزرگ در سه جبهه ناکثین قاسطین و مارقین مبارزه کردند.

استاد حوزه تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) بریا حفظ دین، خلافت را به معاویه واگذار کردند امام حسین(ع) نیز برای حفظ اسلام جان خود را نثار کردند، امام سجاد(ع) به طریق دیگری، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در قالب انقلاب فرهنگی که انجام دادند و تحولی بزرگ که به وجود آوردند، امام کاظم(ع) در شرایطی بود که مردم نمی توانستند نام امام را ببرند و امام با تقیه این راه را جلو بردند تا امامت به امام هشتم رسید.

وی دوران امامت امام رضا(ع) را یکی از سخت ترین دوره ها برای ائمه ذکر کرد و ادامه داد: ولایت عهدی امام رضا(ع) سه اثر و برکت برای اسلام داشت؛ نخست بیان فضائل اهل بیت در جامعه رواج پیدا کرد، دوم بیان مصائب اهل بیت درجامعه ترویج داده شده و در نهایت رواج مکتب اهل بیت، معارف و احادیث در جامعه بود.

ارسال نظرات