خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

هدف اصلی از ورزش تربیت و تزکیه نفس است

امام جمعه نهاوند هدف اصلی از انجام واجبات در فرهنگ دینی ما و ورزش تربیت و تزکیه است و ازاین زندگی دنیا به حدی برسد که سعادت ابدی را به دست آورد.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۱۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران ومدال آوران شهرستان نهاوند با تبریک دهه کرامت و هفته خبرنگار اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما نماز مهمترین واجب است اما هدف اصلی نیست همه واجبات و مستحبات وسیله هستند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام به سلامتی و ورزش بسیار توجه شده است، افزود: هدف اساسی این است که انسان در برکت نماز و ورزش و برکت عبادت تربیت و تزکیه شود و ازاین زندگی دنیا به حدی برسد که سعادت ابدی را به دست آورد.

امام جمعه نهاوند در ادامه سخنانش با بیان اینکه تزکیه نفس، تربیت و معنویت هدف اصلی از خلقت است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم نیز بر این امر اشاره دارد.

وی ادامه داد: ورزش هدف نیست بلکه وسیله است،تا با ایجاد شور و نشاط در جامعه جوانان به دام اعتیاد گرفتار نشوند و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

امام جمعه نهاوند یادآور شد: ورزش مانند نماز جماعت و مراکز آموزشی باید وسیله‌ای باشد که نسل جوان ما را از این دام‌ها و آسیب‌های اجتماعی نجات دهد.

وی با بیان اینکه سالم‌سازی جسم و روح وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان و تربیت بدنی است، گفت: باید به این مهم بیشتر بها بدهیم تا جوانان و نوجوانان مملکت ما از تهاجم فرهنگی و اعتیاد و دسیسه‌های دشمن در امان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات