خبرهای داغ:
شهردار نهاوند خبر داد

تنش آبی نهاوند در فضای شهری

شهردار نهاوند گفت: نهاوند با وجود سراب‌ها و آب بسیار، در فضای شهری دچار تنش آبی است و روزبه روز نیز این وضعیت بدتر می شود .
کد خبر: ۸۷۲۲۱۴۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، جلسهای در خصوص آب آشامیدنی و فاضلاب شهری شهرستان نهاوند با حضور حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آب و فاضلاب استان همدان و هیئت همراه و اصحاب رسانه در نهاوند برگزار شد .

شهردار نهاوند در این جلسه ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار داشت: نهاوند با وجود این همه آب، در فضای شهری دچار تنش آبی است و روزبه روز نیز این وضعیت بدتر می شود .

امیررضا یوسفیان آب شهرستان نهاوند را بهترین نوع آب از نظر کیفیت دانست و گفت: از مسئولین آب‌وفاضلاب تقاضای تأمین آب برای فضای شهری دارم .

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز داشت: نهاوند اولین شهرستان در سطح استان از نظر آب است و با وجود 13 سراب مشکلی درخصوص آب ندارد .

حسن بهرام نیا گفت: جلسات متعددی در ارتباط با سد گرین داشته‌ایم و دوشنبه هفته آینده نیز جلسه ای در این خصوص با قائم مقام وزیر نیرو خواهیم داشت .

وی ادامه داد: سراب‌های شهرستان نهاوند از عوامل بسیار مهمی است که باعث پیشرفت این شهرستان شده است .

مدیرکل آب و فاضلاب استان همدان نیز در این جلسه گفت : نهاوند از نظر آب هیچ مشکلی ندارد و این به دلیل وجود سراب هایی است که در این شهرستان وجود دارد.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در سطح استان 99.8 درصد تحت پوشش شبکه آب هستند گفت: این میزان در شهرستان نهاوند 100 درصد است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: سرانه تولید 265 لیتر درثانیه و میانگین مصرف در شهرستان نهاوند 254 لیتر در ثانیه است .

مدیرکل آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به هدررفت ناشی از انشعابات غیر مجاز افزود : سراب گاماسیاب نهاوند با دبی 2.4 مترمکعب در ثانیه این قابلیت را دارد که آب شرب مناطق بالا و حتی مناطق پائین دست سراب را نیز تامین کند که اقداماتی در این خصوص انجام شده است .
وی در پایان گفت: 50 لیتر پسآب برای آبیاری فضای سبز شهری به شهرداری نهاوند تعلق گرفت تا برای فضای سبز این شهرستان استفاده کنند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات