خبرهای داغ:
برادر شهید حجت‌الاسلام علی‌اکبر اژه‌ای:

شهید اژه‌ای شخصیت شناس و جریان شناس بود/ تهدید چندباره شهید برای ترور

برادر شهید حجت‌الاسلام علی‌اکبر اژه‌ای با اشاره به شخصیت شناس و جریان شناس بودن این شهید گفت: شهید اژه‌ای، بنی‌صدر را به خوبی می‌شناخت و سابقه او را می‌دانست و به همین دلیل از او حمایت نمی‌کرد.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۵۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره شهید حجت‌الاسلام علی‌اکبر اژه‌ای اظهار داشت: این شهید والامقام در حادثه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید، سازمانی که عوامل خارجی برنامه‌ریزی می‌کردند و منافقان به اجرای این برنامه‌های شوم می‌پرداختند.

وی بیان اینکه آثار شهدا پس از شهادت آنان در جامعه وجود دارد، افزود: نیات، افکار، مجاهدت‌ها و اخلاص شهدا همواره در جامعه جاری و مشهود است و می‌توان گفت هر یک از شهدا، نسخه‌ای منحصر به فرد و شخصیتی تکرار ناشدنی هستند.

اژه‌ای درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید حجت‌الاسلام علی‌اکبر اژه‌ای بیان کرد: این شهید انسانی مؤمن، متعهد، پرتلاش و مکتب‌شناس بود، وی در نوع برخورد و تعامل با دیگران روش ابتکاری داشت و نوع برخورد او کم‌نظیر بود، این شهید والامقام علاوه بر تحصیلات حوزوی در رشته روانشناسی تحصیلات دانشگاهی داشت و فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی فعال بود.

وی ادامه داد: شهید اژه‌ای در مناظره فرد موفقی بود، در گروه‌های مخفی چریکی قبل از انقلاب فعال و در تربیت نیروهای مؤمن و مخلص مؤثر بود، شهید حریری از شاگردان ایشان می‌گفت شهید اژه‌ای عمری را از من گرفت و عمری تازه به من داد، شهادت ایشان خلأ بزرگی را ایجاد کرد اما موجی را برای تصحیح افکار عمومی نسبت به خط امام راحل ایجاد کرد.

اژه‌ای گفت: خانواده ما خانواده مذهبی بود و بعضی از امور در این خانواده عادی به نظر می‌رسید اما پس از شهادت شهید علی‌اکبر اژه‌ای خاطرات و رفتار و منش ایشان را مرور و برخی از ویژگی‌های ایشان را بیشتر لمس کردیم، شهید علی‌اکبر اژه‌ای در 6 سالگی به نماز جماعت می‌رفت و با یکی از علمای آن زمان که سن بالایی داشت دوست شده بود و مسائل و سئوالات خود را می‌پرسید، در سال دوم و سوم دبستان که کلاس تقویتی و استاد خصوصی مطرح نبود، به دانش‌آموزانی که از نظر درسی ضعیف بودند درس می‌داد، اهل گردش و تفریح و سفر بود اما گردشی که هدفمند باشد.

وی افزود: برخورد این شهید به گونه‌ای بود که یکی از دوستان ایشان تعریف می‌کرد که دیدگاه من نسبت به روحانیون متفاوت بود اما با ایشان آشنا شدم در مسیری که با هم رفتیم اصلاً حرف سیاسی نزد و با من این قدر خوب رفتار کرد که پس از آن من می‌گفتم که چرا من این‌قدر با آخوندها بد بودم، شهید خرازی نیز از برخوردها و خوش اخلاقی ایشان خاطره داشت و علامه جعفری به ایشان گفته که من می‌خواهم مثل شما سخنرانی کنم و برای اینکه غیبت نشود از ایشان اجازه گرفته بود.

اژه‌ای بیان کرد: شهید اژه‌ای انسانی متواضع بود و در هر کاری نظم داشت و ساعات مخصوصی را برای هر کار تعیین می‌کرد و برنامه‌ریزی حرف اول را در انجام کارهای ایشان می‌زد.

وی گفت: در ابتدای انقلاب کفر و نفاق به صورت شفاف به میدان آمده بود و جبهه‌گیری در مقابل آن کار دشواری نبود اما در حال حاضر نیروهای داخلی با هم اختلاف دارند و تشخیص سخن حق دشوار است و به همین دلیل نمی‌توانم بگویم که اگر شهید اژه‌ای زنده بودند در چه شاخه‌ای قرار می‌گرفت اما شهید اژه‌ای چهره‌ شناس بود.

وی گفت: شهید اژه‌ای علاوه بر تبحر در شخصیت‌شناسی، در جریان شناسی و خط شناسی هم فعال بود و جریان‌های سیاسی و فکری را به خوبی می‌شناخت و با انتشار کتب و جزواتی با افکار و ایده‌های منافقان و مارکسیستی مبارزه می‌کرد، شهید اژه‌ای از جو و فضا نمی‌ترسید زمانی که همه طرفدار بنی‌صدر بودند او را به صورت عمیق می‌شناخت و با حمایت جامعه روحانیون مبارز از بنی‌صدر مخالف بود، البته خیلی از افراد به شهید اژه‌ای اعتراض می‌کردند اما او به خوبی عملکرد و سابقه بنی‌صدر را می‌شناخت.

اژه‌ای تصریح کرد: شهید اژه‌ای فردی بسیار خداترس و متعبد بود، اهل نماز شب بود، آدم شوخی بود و با همه شوخی می‌کرد اما در نماز شب گریه فراوانی داشت، به نظر من شخصیت شهید اژه‌ای می‌تواند برای طلاب الگوی خوبی باشد، چراکه کسی می‌تواند مردم را هدایت کند، باید نورانی باشد تا بتواند مردم را به راه راست هدایت کند.

وی گفت: این شهید والامقام عشق بسیار زیاد به اهل‌بیت(ع) داشت و روضه حضرت علی‌اکبر(ع) را به صورت جان‌سوزی می‌خواند، عشق به مراجع تقلید و بزرگان حوزه را در او می‌دیدیم، شهید اژه‌ای آلبومی از عکس‌های علما داشت و از نوجوانی به آنان دل‌بسته بود، این شهید بزرگوار به دلیل اینکه چندین بار به ترور تهدید شده بود ازدواج نکرد.

ارسال نظرات