خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه ایمنی و بهداشت روانی درسپاه ناحیه اردل

کارگاه آموزشی ایمنی و بهداشت روانی ویژه کارکنان وظیفه در سپاه ناحیه شهرستان اردل برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۰۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آموزشی ایمنی و بهداشت روانی ویژه کارکنان وظیفه به مدت 4 ساعت در نماز خانه سپاه ناحیه اردل برگزار گردید.

حفیظ صالحی، مسئول ایمنی سپاه ناحیه اردل، هدف از برگزاری این کارگاه یک روزه را افزایش سطح بهداشت روانی کارکنان وظیفه از طریق ارتقا آگاهی نیروها، شناسایی و تشخیص زودرس اختلالات روانی ، پیشگیری از بروز بیماری های روانی از طریق پیشگیری و درمان بیماری های جسمی، عنوان کرد.

علی طاهری از کارشناسان بهداشت روانی نیز در این کارگاه آموزشی، بیان داشت: بهداشت روان یعنی قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب، و در نتیجه تامین رشد و سلامت روانی فردی و اجتماعی، پیشگیری از ابتلاء به اختلال روانی، درمان مناسب و بازتوانی آن.

طاهری در ادامه، ویژگی های افراد سالم از نظر روانی را این گونه عنوان کرد: این افراد نسبت به خود آرامش دارند یعنی به طور نسبتا معقولی احساس امنیت و کفایت دارند، توانایی های خود را در حد واقعی خود ارزیابی می کنند، نه بیشتر ونه کمتر. به خود احترام می گذارند، کمبود های خود را می پذیرند، به حقوق دیگران احترام می گذارند، می توانند به دیگران علاقمند شوند و آنها را دوست بدارند، می توانند نیازهای زندگی خود را برآورده سازندوبرای دشوار هایی که زندگی آنها پیش می آید راه حلی پیدا کنند آنها قادرند خود بیندیشند و تصمیم بگیرند.

طاهری به چند نشانه هشدار دهنده برای ضعف روانی افراد اشاره کرد و گفت: این افراد دارای احساس نگرانی دائمی و ناشادی دائمی، عدم تعادل روانی در بیشتر اوقات، بی خوابی مکرر، افسردگی و سرخوشی متناوب بصورت ناتوان کننده می باشند.

وی، احساس بی علاقگی و تنفر دائمی نسبت به مردم، آَشفتگی زندگی، عدم تحمل دائمی فرزندان، همواره خشمگین و بعد دچار پشیمانی شدن، ترس بی جهت دائمی، دائما حق را به جانب خود دادن و دیگران را ناحق شمردن را از دیگر علائم و نشانه های هشداردهنده برای ضعف روانی افراد دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار