یکی از دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه در گفتگو با"بسیج":

علت گسترش بی‌حجابی در جامعه عدم آگاهی بانوان از فلسفه آن است

یکی از دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه علت گسترش بی‌حجابی در جامعه را عدم آگاهی بانوان از فلسفه آن عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۰۸۶۵۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
نسرین کاظمی بانوی محجبه تربتی در آستانه سالروز عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: علی رغم اینکه رعایت حجاب در جامعه اسلامی تنها منوط به چادر نمی شود، اما این گمان به اذهان برخی ها که چادر دست و پا گیر و به نوعی روش سنتی است باعث شده تا از این ودیعه الهی دور بمانند.
 
وی تصریح کرد: حجاب زن را از آسیب های اجتماعی که امروز هم به وفور در جامعه دیده می‌شود مصون نگه می دارد و کرامت انسانی و جایگاه رفیع زن در جامعه را زینت می بخشد.
 
این بانوی محجبه علت گسترش بی حجابی در جامعه را عدم آگاهی بانوان از فلسفه آن عنوان کرد و بیان داشت: علت گسترش بی حجابی در جامعه نبود آگاهی بانوان بوده و در صورت گسترش دانش و بینش سیاسی و فرهنگی این قشر از جامعه، گامهای تاثیرگذاری در این زمینه برداشته می شود.
 
کاظمی ادامه داد: افزایش مطالعات بانوان در زمینه حجاب و عفاف و فلسفه آن و بررسی این موضوع در ابعاد وسیع تر از بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه جلوگیری می کند.
 
بانوی محجبه تربتی خاطر نشان کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در خصوص رعایت حجاب مانند خیلی از مسائل دیگر در جامعه تعطیل شده و بسیاری از بانوان با بی تفاوتی از این مسئله عبور می کنند، لذا با توجه به اینکه بی حجابی و بدحجابی در جامعه مفسده ایجاد می کند، لازم است همه نسبت به این مقوله اهمیت ویژه ای بدهند.
 
وی یکی از مهمترین دلایل ترویج بی حجابی در جامعه را ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط بانوان محجبه ذکر کرد و افزود: اگر طوری فرهنگ سازی شود که بانوان محجبه در خیابانها و مناظر عمومی تنها با تذکر لسانی و برخورد مناسب و بصورت مداوم و فراگیر بی حجابی و یا بدحجابی را به افراد متذکر شوند، تا حدود زیادی این گناه از درون جامعه زدوده می شود، هر چند ممکن است در این مسیر با بد اخلاقی ها و دردسرهایی همراه باشد، اما به تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر عمل شده و در نهایت این مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نقش بسزایی ایفا می کند.
 
دانشجوی دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل ترویج بدحجابی در جامعه توزیع لباسهای نامناسب و یا مانکن های مبتذل در سطح جامعه است که باید اصناف نظارت بیشتری بر این نوع البسه و اجناس داشته باشند، مردم باید از مسئولان مطالبه کنند، زیرا برخی هنجارشکنان لباس نامناسب را برای کودکان و نوجوانان تولید می‌کنند که آسیب‌های جدی در پی دارد.
 
وی گفت: مادران بعنوان مهمترین رکن خانواده در تبیین فلسفه حجاب و قانع کردن دختران جوان خود مهمترین نقش را دارند بطوریکه اگر بتوانند این ودیعه الهی برای دختران خود تبیین کنند کیان و نظام خانواده از بسیاری از آسیب ها و نگاه های شیطانی مصون می ماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها