خبرهای داغ:
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق و خانه فرهنگ برق شهرستان اصفهان:

6.8 درصد برق توزیعی در شبکه توزیع برق اصفهان تلف می شود

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق و خانه فرهنگ برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با مدیریت مصرف برق در سال جاری قطعی برق در کلانشهر اصفهان رخ ندهد، گفت: 6.8 درصد برق توزیعی در شبکه توزیع برق اصفهان به علل مختلف از جمله فرسودگی سیم های برق تلف می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۹۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی عسگری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مصرف انرژی در ایران بین 2 تا 5 درصد بیشتر از متوسط جهانی است، اظهار داشت: میانگین مصرف انرژی در صنعت 2 برابر و در بخش ساختمان سه برابر مصرف انرژی برآورد شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف انرژی الکتریکی در کشور در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور ماه است، افزود: در زمان پیک بار شبکه بعضا میزان تولید برق جوابگوی میزان مصرف نیست.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق و خانه فرهنگ برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال تولید واقعی برق حدود 51 هزار مگاوات باشد، گفت: احتمال می رود در تابستان مصرف مشترکان برق کشور از بین 53 تا 54 هزار مگاوات تجاوز کند که این به معنای 3 هزار مگاوات بالاتر از میزان برق تولیدی خواهد بود.
وی پیک بار مصرف کلانشهر اصفهان را بین ساعات 11 تا 15 بعدازظهر اعلام کرد و گفت: سال گذشته این رقم در پیک مصرف 989 مگاوات بود که با رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته در بحث مصرف انرژی رخ می‌دهد احتمال می‌دهیم که امسال نیز این میزان مصرف افزایش یابد.
عسگری با اشاره به اینکه در سال 94 در حالی که نسبت به سال 93 میزان رشد پیک مصرف در کشور پنج درصد بوده، این موضوع در اصفهان فقط یک درصد بوده است، افزود: دلیل این موضوع رکود صنعت بوده و همچنین مدیریت باری بوده که در بخش ادارات و خانگی اصفهان اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان طی تفاهم نامه‌هایی با صنایع، مراکز تجاری و ادارات دولتی سعی دارد که از برق ژنراتورهای آنها استفاده کند و همچنین با استفاده از طرح‌های تشویقی آنها را به کاهش مصرف برق تشویق کند، گفت: در تفاهم نامه‌ای که با صنایع منعقد کرده‌ایم آنها در تابستان تعطیلات تعمیراتی خود را به ساعاتی که درخواست داریم منتقل می‌کنند و همچنین در ساعات اوج مصرف نیز طی تفاهم نامه‌ای از 30 تا 100 درصد مصرف برق خود را کاهش می‌دهند.
به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف برق و خانه فرهنگ برق شهرستان اصفهان، در بخش کشاورزی نیز بخش تشویقی اساسی در نظر گرفته‌ایم همچنین برای بخش اداری نیز طی برآوردها مشخص شده که 600 از ساختمان اداری کلانشهر اصفهان، 120 ساختمان ستادهای مرکزی ادارات هستند که راهکارهای سه گانه کاهش مصرف برق را به آنها ارائه کرده ایم.
وی تصریح کرد: در بخش تجاری نیز 16 هزار اطلاعیه به واحدهای سطح شهر ارسال کرده‌ایم که باید لامپ‌های پر مصرف خود را به لامپ‌های کم مصرف و یا LED تغییر دهند که در این زمینه اتحادیه‌ها و اصناف نیز با ما در ارتباط هستند.
عسگری با اشاره به اینکه برای کاهش مصرف برق مشترکان خانگی نیز طرحی اتخاذ شده است، افزود: در این طرح مشترکانی که طی ساعات 11 الی 15 هر روز 15 تا 30 دقیقه کولر خود را خاموش کنند، از طرف توزیع شرکت برق مورد تشویق قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات