مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهد:

گسترش انقلاب اسلامی ایران مرهون مدیریت ولی فقیه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میثم مشهدگفت: اگر انقلاب‌ها یا به تعبیر مقام عظمای ولایت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی به سرانجام نرسید به خاطر نداشتن رهبر و ولی فقیه است و امروز گسترش انقلاب اسلامی اسران مرهون مدیریت ولی فقیه است.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۵۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسن گلقندشتی در جمع کارکنان و سربازان سپاه ناحیه میثم با بیان اینکه، توجه به وظایف روزه داری موجب بهره برداری کامل از آثار روزه و تکامل شخصیت روزه دار می شود، افزود: در حدیث قدسی از قول نبی مکرم اسلام(ص) وارد شده است «که خداوند می فرماید روزه برای من است و من پاداش روزه دارم، یا خود پاداش روزه دار را می دهم» لذا برای رسیدن به چنین جایگاهی توسط روزه دار، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در خطبه شعبانیه وظایفی را برای او معین کرده است که با عمل به آنها از فیض کامل روزه داری برخوردار و مقرب درگاه الهی می شود.

وی افزود: یکی از این وظایف تلاوت و قرائت قرآن کریم است؛ ماه رمضان، ماه نزول قرآن است لذا سفارش بر خواندن و تدبر در قرآن شده است.
 
گلقندشتی در رابطه با تلاوت قرآن در ماه رمضان بیان داشت: امام ضا علیه السّلام می‌فرماید «قرائت یک آیه از قران در این ماه مانند ختم قران در ماه های دیگر سال است»، و با توجه به نورانیت و صفای دل و قلبی که در سایه تلاوت قران برای فرد به وجود می اید، از همگان دعوت شده هر چه می توانند در این ماه قران تلاوت کند.

گلقندشتی ادامه داد: دومین وظیفه هر شخص روزه دار، احترام به بزرگان است چرا که گرسنگی و تشنگی انسان روزه دار ممکن است خلق و خوی او را تغییر دهد و موجبات اسائه ادب و بی احترامی به دیگران شود لذا به روزه دار توصیه شده داست که احترام بزرگان را داشته باشد.  

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه میثم افزود: البته خداوند بالاترین احترام را باید توسط بندگان داشته باشد و این  میسر نمی شود مگر با عمل به تکالیف و فرامین او.
 
وی ادامه داد: دیگر کسانی که توسط روزه دار باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند، پدر و مادر هستند؛ در قران کریم و روایات، احسان، تشکر و سپاس گزاری و اطاعت و فرمانبری از پدر و مادر در ردیف اطاعت و تشکر و سپاس گزاری از خداوند است.

مسئول دفتر نمایندگی ناحیه میثم افزود: سومین گروهی که باید مورد احترام خاص قرار گیرند، پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام می باشد که در روایات به عنوان پدران معنوی امت معرفی شده اند و بهترین احترام به ائمه معصومین(ع) عمل به فرمایشات این بزرگان می باشد.

حجت الاسلام گلقندشتی افزود: ولی فقیه نیز به عنوان نایب امام(عج) در عصر غیبت همان جایگاه و احترام را باید داشته باشد و ما پیشرفت و عظمت و استقلال کشورمان را مرهون مدیریت ولی فقیه هستیم و برای اثبات این امر اگر انقلاب ها یا به تعبیر مقام عظمای ولایت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی به سرانجام نرسید به خاطر نداشتن رهبر و ولی فقیه است.
 
وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تخریب و بدبین کردن مردم به ولی فقیه جامعه است و همه باید هوشیار باشیم برای این امر از ترویج و گسترش خبرسازی ها در عرصه فضای مجازی علیه ولی فقیه خودداری کنیم و در مجلس و محفلی که تنقیص و تضعیف ولی فقیه می‌شود شرکت نکنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها