مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه میثم مشهد:

روزه گرفتن موجب تقویت اراده و تکامل شخصیت اجتماعی افراد می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه میثم مشهد بیان داشت: روزه گرفتن موجب تقویت اراده و تکامل شخصیت اجتماعی افراد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۳۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسن گلقندشتی، در جمع کارکنان پایورو سربازان ناحیه با بیان اینکه روزه گرفتن، موجب تقویت اراده و تکامل شخصیت اجتماعی افراد می شود، افزود: امیرمومنان علیه السّلام در حدیثی می فرماید: «فرصت ها مثل ابر می گذرد، پس فرصت های خیر را غینمت بشمرید»

وی ماه مبارک رمضان را مصداق فرصت های خیر در زندگی انسان ها برشمرد.

وی به بیان، ویژگی ها و عظمت این ماه اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نفس کشیدن و خواب انسان روزه دار در این ماه را عبادت شمرده است، و حال اینکه این فعالیت ها لازمه زندگی بشر است، اما به احترام روزه داری انسان و ماه رمضان، خداوند برایش پاداش در نظر گرفته است. لذا در روایات ماه رمضان سیدالشهور ماه های قمری است.

مسئول دفتر نمایندگی ناحیه میثم در ادامه بیان داشت: ماه رمضان تنها ماهی است که در میان ماه های قمری نامش در قرآن ذکر شده است و از عظمت این ماه است که اکثر کتب اسمانی مثل صحف ابراهیم، تورات موسی، زبور داوود، انجیل عیسی و قران مجید در این ماه بر انبیاء الهی علیهم السّلام نازل شده است.

گلقندشتی با دعوت همگان خصوصا جونان به حرمت پاسداشت این ماه، همگان را به روزه داری فراخواند و افزود: روزه گرفتن موجب تقویت اراده و تکامل شخصیت اجتماعی افراد می‌شود.

وی با تشریح فوائد روزه این سوال را مطرح کرد، که چگونه انسانی که در قبل از ماه مبارک رمضان از همه مواهب مادی و لذت های حلال بهرمند می شده است، یکباره در ماه مبارک رمضان برای ساعات طولانی از خوردن و آشامیدن و لذت های حلال خودداری می کند؟ گفت: این عمل ممکن نیست، مگر در سایه اراده قوی و اعتماد به نفس انسانی که در سایه روزه گرفتن تقویت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها