خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان:

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای ترویج مطالعه

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در نشست شورای اداری این اداره کل با اشاره به توزیع کتابهای جشنواره کتابخوانی رضوی در 174 کتابخانه استان، این جشنواره را فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۱۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر هلاکویی در جمع روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها و کارشناسان ستادی اظهار داشت: برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرصتی مناسب برای بهره بردن از ظرفیت کتابخانه های عمومی در جهت غنابخشی به این جشنواره و ترویج گفتمان امام رضا (ع) است.

وی همچنین خواستار اهتمام تمامی کتابداران به معرفی، تبلیغ و ترویج کتابهای در نظر گرفته شده و جلب حداکثری مشارکت در برگزاری این جشنواره شد.

هلاکویی ضمن برشمردن نکاتی از دیدار اخیر دبیرکل نهاد با کتابداران استان اصفهان تاکید کرد: روسای شهرستان ها بایستی به آگاهی های ادارکی، سازمانی، انسانی، تخصصی و برون سازمانی مجهز باشند .

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بهره گیری از ظرفیت خیرین و نیروی انسانی را متذکر شد و افزود: استفاده از همه ظرفیت های نیروهای زیرمجموعه تاثیر زیادی بر بهبود کارایی و اثر بخشی کتابخانه های عمومی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از روسای شهرستان انتظار داریم ضمن برقراری ارتباط توام با احترام با کتابداران، صداقت، نظم در کارها و تعامل را در دستور کار خود قرار دهند.

هلاکویی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که می فرمایند «نیاز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است ؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید .» گفت: به جایگاه خود نگاه خدمت داشته باشید و قدر این نعمت الهی را بدانید.

وی با بیان این نظریه مدیریتی که مشتری را مهمترین رکن هر مجموعه می داند خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان «سال خواندن» از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور باید تمام تلاش و برنامه ریزی ها در جهت توسعه فرهنگ مطالعه و جذب مفید عضو معطوف باشد.

در ادامه این نشست هر یک از کارشناسان و روسای ادارات ستادی مطالب و موضوعات مهم حوزه کاری خود را با روسای شهرستان ها مطرح کردند و روسای ادارات شهرستان های تیران و کرون، شهرضا، نجف آباد و فریدن نیز به نمایندگی از روسای ادارات مسایل ، مشکلات و کمبودهای حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان ها را مطرح کردند که امیر هلاکویی در پایان به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.


ارسال نظرات