خبرهای داغ:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خمینی‌شهر:

نشان دادن قدرت در حوزه نظامی جنگ‌طلبی نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نشان دادن قدرت در حوزه نظامی جنگ‌طلبی نیست بلکه ارائه قدرت برای ایجاد بازدارندگی است و نمایش گذاشتن شهرهای موشکی در رسانه ملی بخشی از به نمایش گذاشتن اقتدار و بازدارندگی است.
کد خبر: ۸۶۸۴۵۳۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارشخبرگزاری بسیج ، سردار غلامرضا جلالی شامگاه جمعه در گردهمایی بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمود خرمشهرها در پیش است و سوم خرداد روز خداست، روز پیروزی اسلام بر کفر و روزی که همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی کشور بسیج شد.

وی با بیان اینکه امروزه پس از گذشت سال‌ها از جنگ، سوم خرداد را یوم‌الله و ارزشی بزرگ می‌دانند که باید به آن توجه شود، ادامه داد: سوم خرداد نقطه اوجی از انقلاب بود که علاوه بر همه تهدیدات و فشارها متمرکز شده بود یک کشوری که ارتش سازماندهی شده‌ای نداشت و به دلیل انقلاب و تغییری که در حکومت شده بود، مورد تهاجم قرار گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: با این همه مانع‌هایی که وجود داشت، توانستیم در یک نقطه اوج روحیه استقلال‌طلبی و انقلابی گری را به آخرین حد برسانیم و حضرت امام(ره) از رزمندگان خواستند که این حصر شکسته شود.

وی سوم خرداد را روز تجلی اراده امام راحل در صحنه‌های دفاع مقدس و روزی که تجلی امام در بازوان رزمندگان ارائه شد برشمرد و خاطرنشان کرد: امام راحل با رهبری الهی یک انسجام و وحدت ملی برای رزمندگان دفاع مقدس بود ، امام در سوم خرداد یک مفهوم را در غالب اسلام ناب محمدی در کشور ارائه کرد.

سردار جلالی بیان کرد: دستاورد زندگی امام(ره) ارائه یک الگوی مترقی، انقلابی و معنوی به نام اسلام ناب بود که با ستمکاران مبارزه می‌کند و خودکفایی را در رأس امور می‌داند، نگاهی از دین که در آن انقلابی گری، دفاع و مبارزه، شهادت‌طلبی در آن موج می‌زند و اسلام ناب همان فرهنگ سوم خرداد است که حول محوریت ولایت‌فقیه و رهبری است.

وی با بیان اینکه امروز رهبر انقلاب از همه انقلابی بودن و تولید اقتدار و قدرت در برابر دشمن را می‌خواهد و تأکید کردند که من انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم، تصریح کرد: یک انقلابی باید ایثار و فداکاری، اخلاص، دشمن‌ستیزی و دفاع از مظلوم ویژگی‌های یک انقلابی است و در حال حاضر جوانان بسیاری در عراق، یمن، سوریه و... از حمله استکبار و تکفیری دفاع می‌کنند که این نوعی فداکاری به حساب می‌آید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: هر انقلابی که امروزه برای خود مال‌اندوزی کند و به مکنت و شوکت رسید و در طبقه اشراف جامعه قرار گرفت دیگر انقلابی نیست و به فرموده امام(ره) وضع فعلی افراد بیانگر حال آنان است.

وی افزود: در تاریخ اسلام طلحه و زبیر دیده شد که در کنار پیامبر شمشیر زدند و روزی در مقابل حضرت علی ایستادند و شمشیر کشیدند.

سردار جلالی با توجه به دیدار رهبر انقلاب و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کشور باید قدرتمند و مقتدر باشد و اگر حرف‌های بی‌ربط زده شود مانند برخی که می‌گویند امروز روز تولید موشک و انباشت قدرت نیست بلکه روز گفتگو و مذاکره است، این سخنان قدم زدن در استراتژی دشمن است و سوابق انقلابی خوب گذشته ملاک نیست.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ساخت موشک 100 درصد بومی ایرانی است و تمام استراتژی‌های دفاعی را تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: نشان دادن قدرت در حوزه نظامی جنگ‌طلبی نیست بلکه ارائه قدرت برای ایجاد بازدارندگی است و نمایش گذاشتن شهرهای موشکی در رسانه ملی بخشی از به نمایش گذاشتن اقتدار و بازدارندگی است که سبب ترسیدن دشمن و جلوگیری از غلبه آنان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تولید و انباشت قدرت نظامی برای کشور را یک تکلیف انقلابی خواند و تأکید کرد: قدرت دفاعی کشور باید تولید و به همسایگان نشان داده شود.

وی ادامه داد: بخش دوم قدرت، قدرت نرم است که خارج از نیروهای نظامی و تسلیحات نظامی است که جایگاه و شخصی در کشور وجود دارد و حرفش برای همه فصل الخطاب بوده و وجود ولی‌فقیه بخشی از این قدرت نرم در جمهوری اسلامی است.

سردار جلالی بخش عمده‌ای از اقتدار کشور را مرهون اقتدار رهبری برشمرد و اضافه کرد: کسانی که در برابر رهبری اعتراض می‌کنند و دنبال تضعیف این جایگاه هستند که در استراتژی دشمن قدم می‌زنند.

وی تاکید کرد: هیچ شخصیتی با هر جایگاهی شرعاً و قانونی مجاز نیست خلاف نظر رهبری قدم بردارد و هرکسی به این جایگاه آسیب بزند به کشور ضربه زده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: کنگره شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان بخشی از قدرت نرم کشور محسوب می‌شود و زمانی که بخواهیم از کشور پاسداری کنیم باید از قدرت نرم نظام نیز دفاع کنیم و اجازه ندهیم هیچ شخصی به رهبری نگاه چپ داشته باشد.

به گزارش تسنیم ، گردهمایی بزرگ رزمندگان به همت کنگره ملی سرداران و 2300شهید شهرستان خمینی‌شهر انجام شد و در راستای برپایی اجلاسیه ملی شهدا که یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای فرهنگی این خطه است و در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات