خبرهای داغ:
معاون وزیر نیرو:

ظرفیت 20 میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی-مهندسی در صنعت برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در بخش صنعت برق تا 20 میلیارد دلار قابل افزایش است.
کد خبر: ۸۶۸۴۴۲۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ فلاحتیان در بازدید از هشتمین نمایشگاه دو سالانه صنعت برق اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر میزان صادرات کالاهای مرتبط با خدمات فنی-مهندسی تا 3 میلیارد دلار افزایش یافته که 8/2 میلیارد دلار آن مربوط به حوزه صنعت برق است.

وی با اشاره به مراجعات مکرر شرکت های خارجی پس از برجام، افزود: در این شرایط وزارت نیرو به دنبال افزایش کیفیت محصولات داخلی با مشارکت شرکت های خارجی است تا با دستیابی به فناوری های برتر، محصولات ایرانی را در حد و اندازه های جهانی تولید کرده و از فرصت حضور برندهای جهانی در بازار ایران بدین شکل استفاده کند.

وی با اشاره به این که پساتحریم نباید به معنای کسب بازارهای داخلی توسط برندهای خارجی باشد، اظهار داشت: هر سال در این نمایشگاه ها شاهد هستیم که نخبگان و صنعتگران، نوآوری هایی ارایه می دهند و از طریق مهندسی معکوس و یا دانش، تحقیق و پژوهش در این مسیر قدم بر می دارند، بنابراین باید از این شرایط برای کسب سهم بیشتری از بازار جهانی استفاده کرد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: تولیدکننده داخلی این دغدغه را مطرح می کند که مصرف کننده هنوز هم با اکراه و احتیاط جنس ایرانی را خریداری می کند و از سوی دیگر برخی تولیدکنندگان داخلی نیز به بازار داخل بسنده کرده اند و صادرات محور عمل نمی کنند.

فلاحتیان، افزود: در حال حاضر در بخش تجهیزات تولید نیروی برق صد در صد خودکفا شده ایم و در بخش ساخت نیروگاه ها و شبکه توزیع نیز در آستانه خودکفایی هستیم.

وی اذعان داشت: در این نمایشگاه ها مشاهده می کنیم که اکثر قطعات و ملزوماتی که روزی از خارج ایران وارد می شود، توسط تولیدکننده داخلی ساخته می شود و امیدواریم با ساخت محل جدید نمایشگاه های استان، فضای بهتر و وسیع تری برای نمایش این توانمندی ها فراهم شود تا تولیدات داخلی در فضایی مناسب تر معرفی و عرضه شوند.

ارسال نظرات