خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد

پیش‌بینی مصرف 3700 میلیون مترمکعب گاز در همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پیش‌بینی مصرف 3 هزار و 700 میلیون متر مکعب گاز در سال جاری که حدود 2 درصد از میزان مصرف کشور را شامل می شود خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۴۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های شرکت گاز اظهار داشت: سال گذشته 483 کیلومتر شبکه‌‌های شهری و روستایی در استان اجرایی و بیش از 9 هزار و 100 علمک جدید اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 23 هزار مشترک جدید از نعمت گاز برخوردار شدند، گفت: 102 روستا در سال 94 از نعمت گاز بهره‌مند شدند و 97 درصد خانوارهای روستایی و 100 درصد خانوارهای شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه متوسط نفوذ در بخش شهری کشور 96.6 درصد و درصد نفوذ در بخش روستایی کشور 67 درصد است، گفت: در حال حاضر درصد بهره‌مندی مشترکان شهری و روستایی استان همدان از نعمت گاز به 99 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه نیمه امسال 99 درصد نفوذ را در خانوار روستایی خواهیم داشت، عنوان کرد: محدودیتی برای اتمام پروژه‌های گازرسانی در روستاها وجود نداشته و تلاش خود را برای این امر انجام می‌دهیم.

مهدوی بیان کرد: در سال 94 حدود 2.7 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خطوط انتقال گاز را در استان دریافت کردیم.

وی گفت: میزان گاز خارج از مجموع فروش در خطوط گاز صورت می‌گیرد که به روش های نادرستی به سرقت می رود که در صورتحساب قید نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به میزان استاندار مصرف استان همدان گفت: حدود 5 درصد اختلاف فروش با میزان دریافتی است و 163 واحد صنعتی و کشاورزی از این نعمت گاز برخوردار هستند.

* پروژه گازرسانی به 25 روستا به زودی آغاز خواهد شد

وی ادامه داد: 29 شهر استان و 934 روستای استان همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و953 ایستگاه شهری، روستایی و مراکز پرمصرف در استان همدان وجود دارد که 381 ایستگاه مربوط به مراکز پرمصرف کشاورزی و صنعتی است.

مهدوی خاطرنشان کرد: امسال هیچ روستای بدون گاز که دارای قابلیت گازرسانی هستند را نخواهیم داشت وعملیات گازرسانی به 57 روستای استان همدان در حال انجام بوده و پروژه گازرسانی نزدیک به 25 روستا نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار و 581 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال 93 6.6 درصد افزایش داشت و این در حالی است که قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هر سال 15 تا 20 درصد افزایش مصرف وجود داشت و تولید گاز پاسخگوی نیاز مشترکان نبود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: 14.4 میلیون مترمکعب گاز در مراکز مذهبی، 316 میلیون مترمکعب در نیروگاه مفتح همدان، 256 میلیون مترمکعب در سه کارخانه سیمان همدان و 152 میلیون مترمکعب در 44 جایگاه CNG مصرف شده است.

وی ادامه داد: در سال 95 میزان گاز دریافتی 3 هزار و 700 میلیون متر مکعب مصرف گاز را پیش بینی کرده‌ایم که حدود 2 درصد از میزان مصرف کشور را شامل می شود.

مهدوی در خصوص اعتبارات حوزه عمرانی بیان کرد: حدود 90 تا100 میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش‌بینی شده است و امیدواریم در سال جاری با این میزان تخصیص اعتبارات اقدامات مناسب‌تری را داشته باشیم.

وی افزود: در سال 94 حدود 4 میلیون و 27 هزار و 112 قبض در قالب صورتحساب صدور شد که این میزان نسبت به سال 93، 13 درصد رشد داشته است که به افزایش تعداد مشترکان باز می‌شود.

*459 مشترک عمده گاز در استان همدان 60 میلیارد تومان بدهی دارند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: همدان 30 درصد، ملایر 13 درصد، رزن 11 درصد، بهار 7.7 درصد، تویسرکان 4.4 درصد، نهاوند 10.5 درصد، اسدآباد 4 درصد، کبودراهنگ 18 درصد و فامنین 1.3 درصد مصرف گاز استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی میزان بودجه مصوب عمرانی شرکت گاز استان همدان در سال گذشته را 80 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: سال گذشته شرکت گاز استان همدان 93 میلیارد تومان بودجه‌های عمرانی جذب کرده است که نسبت به رقم مصوب 16 درصد افزایش تحقق داشتیم.

مهدوی تصریح کرد: با وجود مشکلات نقدینگی بسیار در سال گذشته، هیچ بدهی در زمینه پروژه‌های عمرانی و اقدامات زیرساختی در راستای گازرسانی، به پیمانکاران و شرکت‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه همدان از نظر وصول مطالبات رتبه 28 کشور را دارد، تصریح کرد: 459 مشترک عمده استان همدان 60 میلیارد تومان بدهی دارند که از جمله آنها می‌توان به دو جایگاه CNG ملایر و یک جایگاه نهاوند با 13.7 میلیارد تومان بدهی، سیمان نهاوند با 9 میلیارد تومان بدهی، سیمان هگمتان با 6.4 میلیارد تومان بدهی، پایگاه هوایی نوژه با 2.8 میلیارد تومان بدهی و کارخانه قند کبودراهنگ با 1.8 میلیارد تومان بدهی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه بیمه حوادث مشترکان خانگی شهری و روستایی باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: در هر ماه 50 تومان از هر واحد مشترک خانگی شهری و روستایی در قالب قبوض گازبها دریافت می‌شود که به نسبت همین مبلغ بیمه‌ای با شرکتهای بیمه‌ای منعقد خواهد شد که امسال بیمه پارسیان طرف قرارداد با شرکت گاز است.

وی با اشاره به اینکه امسال بخش سکونتگاه‌های عشایری نیز به این بیمه اضافه شده‌اند، افزود: این بیمه خسارت جانی ناشی از فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی و خسارتهای مالی مشترک و منازل همجوار به سبب حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی را شامل می‌شود.

* 410 مورد شکایت کیفری به سبب تخلف و سرقت

مهدوی تصریح کرد: بعد از حادثه باید حداکثر ظرف 10 روز کاری گزارش حادثه به شرکت بیمه ارجاع شود تا شرکت بیمه نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند، در ضمن غرامت فوت 15 میلیون تومان، غرامت نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی 5 میلیون تومان، خسارت‌های مالی برای منازل مسکونی و مشاعات به ازای هر یک از واحدهای مستقل 35 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت ایمنی در مصرف گاز مانعی در پرداخت خسارت شرکت بیمه ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: سال گذشته یک مورد فوتی را به سبب استشمام مونواکسید کربن در همدان داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: سال گذشته 61 میلیارد تومان فروش تکلیفی گازبها داشتیم که 180 میلیارد تومان سهم هدفمندی را بابت قانون هدفمندی به خزانه دولت واریز کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 410 مورد شکایت کیفری به سبب تخلف و سرقت داشتیم، گفت: با همکاری دادگستری استان همدان از این تعداد 305 میلیون تومان مبلغی بوده که از متخلفان براساس احکام صادره وصول کنیم.

مهدوی با بیان اینکه سال گذشته شعبه اختصاصی گاز در هر شهرستان توسط دادگستری استان همدان ایجاد شد، اظهار داشت: بخشی عمده‌ای از پرونده‌ها به سبب ضعف بنیه مالی متخلفان، احکام خفیف صادر شده و بخشی به واریز به صندوق دولت محکوم می‌شوند.

وی درباره تعمیرات کنتورها نیز گفت: 250 هزار کنتور و رگلاتور در سال گذشته تعمیر شد که 30 درصد این تعداد را شرکت گاز استان همدان خود تعمیر کرده و مابقی به شرکتها واگذار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: تاکنون در زمینه افزایش گازبها ابلاغ نشده ولی براساس آنچه در خبرها آمده است تعرفه‌های فروش آب، گاز و برق همچون سال گذشته محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات