خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان مطرح کرد

ایستادگی در برابر شیطان بزرگ مهمترین درس عملیات بیت‌المقدس

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به مهمترین درس‌های عملیات بیت‌المقدس گفت: همه مسئولین باید با اقتدار در مقابل شیطان بزرگ و استکبار جهانی ایستادگی کنند و این ایستادگی یکی از درس‌های مهم این عملیات است.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۰۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، غلامعلی ابوحمزه امروز در مراسم صبگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در سپاه با اشاره به مهمترین درس‌ها و عبرت‌های حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هجوم وحشیانه رژیم صدام با محوریت آمریکا و هم‌پیمانانش 31 شهریور ماه به ایران اسلامی آغاز شد و تا سوم خرداد 61 جنگ ما با ارتش بعثی بود.

وی گفت: در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس از 10 اردیبهشت ماه آغاز شد و سرانجام در 24 روزه این عملیات 20 هزار اسیر عراقی و 15 هزار کشته برای ارتش عراق بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: پس از پایان عملیات بیت المقدس بسیاری از سران کشورها طرح صلح و آتش‌بس را عنوان کردند ولی این طرح با طرحی که امام خمینی(ره) بیان کردند بسیار متفاوت بود.

وی گفت: رفتن دو کشور به مرزهای بین المللی، معرفی آغازگر جنگ و تنبیه متجاوز، دادن غرامت توسط کسی که متجاوز است در طرح امام(ره) برای صلح داده بود دیده می‌شد ولی استکبار جهانی و صهیونیسم فشار آوردند که این شرایط پذیرفته نشود.

ابوحمزه گفت: پس عملیات بیت المقدس تمامی استکبار به کمک صدام آمده و از سال 61 تا 67 و پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل حدود 35 کشور تجهیزات و تسلیحات به عراق داده و ایران اسلامی از 11 کشور جهان اسیر داشت که گواه کمک‌های این کشورها به صدام بود.

وی افزود: پس از پایان جنگ و پذیرش قطعنامه همان شرایطی که امام خمینی(ره) در سال 61 عنوان کرده بودند و قطعنامه 598 آورده شد و دبیر کل وقت سازمان ملل عیناً همان شرایط امام را قرائت کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: مهم‌ترین درس‌ها و عبرت‌هایی که از عملیات بیت المقدس به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بیان می شود بسیار قابل توجه است.

وی گفت: اطاعت از امامت و ولایت جامعه نخستین درسی است که از این عملیات غرورآفرین گرفته شده، همانطوری که رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس در همه ابعاد از امامشان اطاعت کردند و سربلند و پیروزمندانه از بسیاری از چالش‌ها بیرون آمدند.

ابوحمزه گفت: مسئولین اگر قصد دارند که از افتخارآفرینان عملیات غرورآفرین بیت المقدس و شهدا و ایثارگران 8 ساله دفاع مقدس تجلیل کنند بهترین راه تجلیل عملی و علنی، اطاعت از رهبر فرزانه در شرایط کنونی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و درسی که از عملیات غرور آفرین در این سال می‌شود گرفت تکیه به توانندی های داخلی و اتکا به داخل است که در این عملیات سپاهیان اسلام موفق به پیروزی در برابر عراق شدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اگر در شرایط کنونی قصد خروج از مشکلات و تورم های داخلی را داشته و همان گونه که در طرح‌های نانو و سلول‌های بنیادی و مسائل هسته ای موفق بودیم به توانمندی‌های داخلی توجه کردیم باید به این توانمندی‌ها بیش از پیش توجه کرد.

وی مدیریت جهادی را یکی دیگر از درس‌های این عملیات عنوان کرد و گفت: ما در کشور مشکل منابع، نیروی انسانی و برنامه‌ریزی نداریم، مشکل اصلی ما در مدیریت جهادی است.

ابوحمزه گفت: مدیریت جهادی کار و تلاش، محاسبه با خدا به همراه علم تدبیر با درایت است و با این مدیریت همه مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی ایستادگی در مقابل دشمنان را از دیگر درس‌های عملیات بیت المقدس عنوان کرد و گفت: همه مسئولین باید بدانند اگر در مقابل استکبار جهانی کرنش کنند آنها لحظه به لحظه جلو خواهند آمد بنابراین باید در مقابل آمریکا و عوامل آن در داخل با قدرت و اقتدار ایستادگی کرد و اجازه نداد که در هیچ عرصه‌ای حتی در برجام دخالت کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اگر دشمنان فکر کنند که مسئولین لحظه ای عقب نشینی کرده و در مقابل آنان انفعال و سکوت می‌کنند برای زیاده خواهی جلو خواهند آمد.

وی گفت: همه مسئولین باید با اقتدار در مقابل شیطان بزرگ و استکبار جهانی ایستادگی کنند و این ایستادگی درس گرفتن از همین عملیات است.

ابوحمزه ایثار و رشادت را یکی دیگر از درس های عملیات بیت المقدس عنوان کرد و گفت: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس به بهترین وجه این ایستادگی را تفسیر کردند.

وی وحدت را یکی دیگر از درس های عملیات بیت المقدس بیان کرد و گفت: در کشور همواره اختلاف سلایق و تفاوت نظرات وجود داشته ولی همواه باید دانست که اصول نظام هیچگاه قابل تغییر نخواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: نظام اسلامی، قانون اسلامی، ولایت مطلقه فقیه، عدالت، پشتیبانی از مستضعفین و مقابله با استکبار از اصول اصلی نظام ما بوده که هیچگاه قابل تغییر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات