حجت الاسلام ماندگاری:

سیره شهدا، روشنگر راه وصال به حضرت مهدی(عج) است

سخنران و مبلغ برجسته حوزه عملیه قم بیان داشت: شهیدان با سیره خویش وظیفه منتظران واقعی ظهور و راه رسیدن و وصال به حضرت مهدی(عج) را روشن کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۱۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حضرت ولی‌عصر(عج) با آمدنشان گره از مشکلات همه انسان‌ها باز می‌کنند، بیان کرد: شهیدان با سیره خویش وظیفه منتظران واقعی ظهور و راه رسیدن و وصال به حضرت مهدی(عج) را روشن کرده‌اند.

وی نخستین نشانه منتظر واقعی را رفع مشکلات دیگران و دستگیری و توجه به مستضعفان عنوان و بیان کرد: نشانه بی‌قراری انسان این است که از کنار مشکلات دیگران بی‌تفاوت عبور نکند و همواره در رفع مشکلات برادر مسلمان خود پیش قدم باشد.

ماندگاری با تاکید بر اینکه منتظر امام زمان(عج) نمی‌تواند بی‌خیال مردم مظلوم و ستمدیده سایر کشورها باشد، گفت: ما دستمان به قدس و فلسطین نمی‌رسد تا از دست دشمنان از خدا بی‌خبر نجاتشان دهیم ولی حداقل می‌توانیم برای رفع گرفتاریشان دعا کنیم تا زمانی که آنها نجات پیدا کردند در ثواب آزادی‌شان شریک باشیم.

وی با تصریح اینکه فرج حضرت صاحب الزمان(عج) گشایش و فرج همه دنیا، ادیان و بشریت است، افزود: اگر به مشکل دیگران در حد بضاعت خود رسیدگی نکنیم فرج آقا امام زمان(عج) به تعویق می‌افتد ولی اگر هرکس به اندازه توان خود گرفتاری دیگران را حل کند، خداوند او را از بلاها بیمه و برای ظهور حضرت آماده می کند.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه عملیه قم با تبیین وظایف منتظران در زمان غیبت حضرت مهدی(ع) بیان کرد: دوری از گناهان، عفو و بخشش، گذشت از دارایی و جان از جمله وظایف اصلی منتظران واقعی است.

وی ادامه داد: افرادی که شوق انجام و ترویج گناه در جامعه را دارند، منتظران واقعی امام زمان (عج) نیستند و زمانی که انسان از گناهان و زمینه‌های انجام آن دوری کند می تواند به فرهنگ انتظار دست یابد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها