اعزام 22 زائر اولی از خراسان رضوی با اجرای نیت موقوفات مرتبط

22 زائر اولی از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط به عتبات عالیات اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۶۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با اجرای نیت موقوفات مرتبط 22 زائر اولی امروز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه با بدرقه حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف استان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

بر اساس این گزارش هر ساله سازمان اوقاف به صورت متمرکز در راستای اجرای امینامه نیات واقفین با نیت اعزام زائرین به عتبات عالیات، نیازمندان مناطق محروم، خادمین و هیئت امناء بقاع متبرکه، که تاکنون به سفر کربلا معلا مشرف نشده اند را به این سفر معنوی اعزام می کنند.

بیشترین تعداد زائر از شهرستان سبزوار به عتبات عالیات اعزام می شوند و زائرین کاروان اعزامی از خراسان رضوی از شهرستان های مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و بردسکن می باشد.

سهمیه هر شهرستان بر اساس درآمد موقوفات مرتبط در هر شهرستان تعیین شده است و سرانه هر زائر 11 میلیون و پانصد هزار ریال در نظر گرفته شده است.

نیت این موقوفات اعزام زائرین به عتبات عالیات است و 18 موقوفه مرتبط در استان با این نیت وجود دارد که سبزوار با وجود 6 موقوفه بیشترین موقوفه را دارا می باشد.

شرط حضور افراد 40 سال به بالا عنوان شده است، اظهار کرد: 13 بانو و 9 آقا کاروان اعزامی خراسان رضوی به عتبات عالیات را تشکیل می دهند.

گفتنی است تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم نیز در این کاروان حضور دارند.
یادآور می شود این سفر به مدت ده روز و به صورت زمینی صورت می گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها