معاون سابق بانک مرکزی در گفتگو با "بسیج":

اما و اگر‌های ملت با وعده‌های معیشتی و انتخاباتی دولت/ تیم اقتصادی دولت «صداقت اقتصادی» را زیر سئوال برده است

معاون سابق بانک مرکزی با انتقاد از وعده های انتخاباتی دولت جهت بهبود اوضاع معیشتی مردم، تیم اقتصادی دولت را فاقد صداقت اقتصادی دانست و افزود: تا این لحظه دولت برنامه اقتصادی در حوزه‌های مختلف ارائه نکرده و وعده‌های انتخاباتی اش نیز عملی نشده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۶۴۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
حیدر مستخدمین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهارکرد: آسیب شناسی وعده های انتخاباتی که توسط نمایندگان مجلس و دولت ارائه می شود قابل بررسی است تا اذهان عمومی جامعه نسبت به این پدیده تبلیغی که قابلیت اجرائی آن زمان بر و نیازمند برنامه می باشد روشن شود.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در شعارهای انتخاباتی خود مسائلی را مطرح می کرد که مورد پسند عموم جامعه قرار گرفته و در نهایت منتخب ملت شد تا وعده چرخیدن سفره معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را عملی کند.

 مستخدمین حسینی با بیان اینکه وعده های معیشتی و انتخاباتی دولت یازدهم باعث اما و اگر در جامعه شده است، افزود: بعنوان مثال؛ دولت اعتقاد داشت که در دولت قبل نباید یارانه جنبه عمومی پیدا می کرد و این نوعی گداپروری بوده و از آن انتقاد می کرد و وعده می داد که به محض استقراردولت، آن را برای دهک های پائین جامعه در نظر بگیرد، اما علاوه بر اینکه اینگونه نشده حتی با مصوبه مجلس در بودجه ۹۵ مبنی بر حذف دهک های پر در آمد جامعه مخالفت کرده و آن را قابل اجرا نمی داند.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت، صداقت اقتصادی را زیر سئوال برده، افزود: در این مدت سه سال هیچ برنامه اقتصادی در حوزه های مختلف ارائه نشده و تمام وعده های انتخاباتی دولت یازدهم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هنوز عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد: بانک ها هنوز به تاخت و تاز خود ادامه می دهند و مسائل مهم و مختلفی که باید پاسخگوی مردم باشند را عملیاتی نکرده است.

معاون اسبق بانک مرکزی اذعان کرد: دولت یازدهم در وعده های انتخاباتی خود از اختلاف زیاد بین نرخ سود بانکی و تورم انتقاد می کرد، اما در این مدت ۳ سال و بنا به گفته دولتمردان نرخ تورم ۱۲ درصد است، در حالی که نرخ سود تسهیلات برای بنگاههای تولیدی و اقتصادی بین ۱۰ تا ۱۴ درصد اختلاف دارد، لذا باید از آنها پرسید که اگر اشکال بر اختلاف زیاد بین نرخ سود بانکی و تورم وارده بوده، چرا در این مدت آن را تصحیح نکردید؟

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی اظهار کرد: اکنون مردم زمینه سرمایه گذاری اقتصادی را نمی‌بینند و سپرده خود را در بانکها می گذارند و از طرفی دیگر دولت حتی از تراکنش های ایجاد شده هم مالیات دریافت می کند.

وی از بی برنامگی دولت در حوزه اقتصاد انتقاد کرد و گفت: دولت برنامه ای یکپارچه و مدون ندارد و تمام طرحهایی که افتتاح می شوند، بصورت جزیره ای است و این جزیره ای عمل کردن، اوضاع اقتصادی کشور را بیمارتر و وخیم تر می کند.

مستخدمین حسینی ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را تاکنون بی فایده عنوان کرد و بیان داشت: در رفت و آمدهای سرمایه گذاران و بنگاههای اقتصادی خارجی تنها موافقت نامه به امضا رسیده و اجرای آن مستلزم تنظیم قرار داد قانونی است که به دلیل عدم زیر ساخت های مناسب و ارائه برنامه اقتصادی از سوی دولت، هنوز هیچکدام جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

معاون اسبق بانک مرکزی، اصلاح نرخ ارز، اصلاح نظام بانکی و ارتباط با بانکداری بین المللی را از شاخصه های مهم زیر ساخت تبادل اقتصادی با سرمایه گذاران و بنگاههای اقتصادی خارجی عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها