امام جمعه موقت تربت جام:

امروز جوانان عاشق امام حسین (ع) باید غیرت دینی، فرهنگی و مذهبی داشته باشند

امام جمعه موقت تربت جام در جشن میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار با بیان اینکه استحاله فرهنگی به نوعی تغیرات اساسی در فرهنگ دینی و مذهبی است، بیان داشت: امروز جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه امام حسین(ع) باید غیرت دینی، فرهنگی و مذهبی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۷۴۵۶۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام مصطفی دامن پاک در جشن میلاد امام حسین(ع) با تبریک ماه شعبان و موالید معظم در ماه پیام آور رحمت حضرت محمد(ص) گفت: نامگذاری سوم شعبان سالروز میلاد با برکت حضرت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار به معنای پاسداری از اصل اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی با اشاره به فضیلت ها و موالید شعبان، این ماه عزیز را زمینه ورود به ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان از نظر روحی ومعنوی دانست و افزود:حضور پرشور و با شعف جوانان ونوجوانان هئیت ها ومساجد شهر در اعیاد بزرگ شعبان ضمن بهره گیری از فیوضات این ماه برشکوه  جشن های مذهبی اهل بیت عصمت وطهارت(ع) وتعظیم شعائر اسلامی افزوده است.

امام جمعه موقت تربت جام با اشاره به اهداف خصمانه استکبار جهانی مبنی بر استحاله فرهنگی و واگرایی مذهبی تصریح کرد: سپاه پاسداران در 37 سال از عمر انقلاب در تمامی مراحل امتحان خودش را در پاسداری از اسلام و انقلاب به اثبات رسانده و طلایه دار حفاظت از انقلاب وارزش های اسلامی است.

وی با بیان این که سپاه پاسداران صرفا یک نیروی نظامی نیست خاطرنشان کرد: هر کجا خطری انقلاب اسلامی را چه در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ... تهدید کرده، سپاه پاسداران وارد عمل شده و وظیفه ذاتی خود را به نحوه احسنت به انجام رسانده است.

حجت الاسلام مصطفی دامن پاک با بیان این که استحاله فرهنگی به نوعی تغیرات اساسی در فرهنگ دینی و مذهبی است تأکید کرد: امروز جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت عصمت وطهارت (ع) بویژه امام حسین(ع) باید غیرت دینی، فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مقابله با هجمه های استکبار جهانی همانند شهدای دیروز در "هشت سال دفاع مقدس" و شهدای امروز " مدافع حرم" در دفاع از حیثیت اسلام و مسلمین بر ویژگی های جوانان تربیت شده در مکتب اهل بیت (ع) ایران اسلامی افزوده است.

امام جمعه موقت تربت جام در همین راستا خطاب به بانوان ایرانی یادآورشد: بانوان نیز باید همان غیرت دینی با حفظ حجاب و عفاف، دین مداری و اسلام محوری از فریضه بزرگ قیام امام حسین (ع) امر به معروف ونهی از منکر پاسداری کنند.

درخور ذکر ست؛ در ابتدای جشن ذاکران اهل بیت(ع) با اشعاری در وصف امام حسین(ع) به مدیحه سرایی ،نغمه خوانی و مداحی پرداختند.

گفتنی است؛ جشن میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار با حضور علمای شیعه و سنی، مسئولان اجرایی، پاسداران و قشرهای مختلف مردم  شهر تربت جام به صورت ویژه همزمان در دو هیئت متحده حسینی ومسجد امام حسین(ع) این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها