خبرهای داغ:
اولین یادواره شهدای فرهنگی ،شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه منا در دبیرستان شاهد ستایش دوره اول اسفراین برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۵۵۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اکرامی فر در این مراسم گفت: امروز به واسطه ی این یادواره فرهنگ ایثار و شهادت فضای شهر را عطر آگین کرده است.

اکرامی فر افزود:ما قدردان خون شهدایی هستیم که نینوای خونین را با کربلای حسینی پیوند دادند و از جان خود گذشتند تا امروز بتوانیم با آرامش خاطر زندگی کنیم.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت:پیمودن راه شهدا هم وظیفه دینی ماست و هم وظیفه ستادی است.

وی با اشاره به  هدف برگزاری این یادواره خاطر نشان کرد:نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نهاد دانش آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش است.

مهندس عابدی گفت: فرهنگ شهادت از زمان انقلاب و جنگ در میان ملت غیور ایران وجود داشت و تا ظهور منجی عالم بشیرت نیز ادامه خواهد یافت.

وی  افزود: راه شهدا ادامه خواهد داشت و آن راه این است که انسان به عنوان موجودی هوشمند و دارای درک و شعور بایستی برای اصلاح جامعه بشری حتی اگر لازم باشد از جان خود بگذرد ، همانگونه که شهدای ما در طول تاریخ این مهم را به اثبات رساندند.

وی تصریح کرد: افرادی که جنگ تحمیلی را درک کرده اند یقینا می دانند برادری ، همدلی و همراهی میان رزمندگان اسلام  رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس بود، چیزی که نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند است.

عابدی  اظهار داشت: امروز بایستی همه دست در دست یک دیگر داده و به سمتی برویم که وحدت و انسجام را در میان تمام جامعه تقویت و منافع عموم را بر منافع شخصی و جناحی ارجح بداریم.

وی در خصوص فرهنگ و بینش شهدا نیز گفت: راه شهدا یقینا راه درست است چرا که فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایستادگی مقابل متعرضین و ظالملان که همانا از وظایف هر انسانی به شمار می آید.

عابدی در بخش دیگری از صحبت هایش به موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به توفیق های در زمینه های مختلف علمی و دیپلماسی در سطح منطقه و جهان دست یافته است، باید این را دانست که این دستاورد ها در سایه اقتدار نظامی کشور و از خودگذشتگی سرداران و سربازن دلیر این مرز و بوم است.

وی افزود: آن زمانی که جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی چیزی نداشت ، انسان های محکم و متدینی بودند که با ایستادگی مقابل دشمنان ، آن گفته امام خمینی(ره) را که گفته بودند خون بر شمشیر پیروز است را در عرصه عمل به رخ جهانیان کشاندند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین همچنین اظهار داشت: امروز علاوه بر حوزه نظامی نیاز است تا در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی نیز سردارانی برای حفظ ارزش های نظام و اقتدار کشور تربیت شوند.

وی تأکید کرد: ما برای ساختن کشور به انسان های خود ساخته و از خودگذشته نیاز داریم چرا که انسان خود ساخته می تواند پیرامون و جامعه خود را نیز بسازد. 

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ما پاسدار خون شهدا هستیم علی الخصوص شهدای فرهنگی که آسمانی شدند و امروز ما زمینیان جمع شده ایم تا ببینیم این عزیزان چه کرده اند که همچنان یاد آنها باقی است.

جمشید عین بیگی افزود: حرف دل تمام شهدا این بود نگذارید امام تنها بماند و اینکه خواهرم زینبی باش و اجازه نده چادر زهرا بر روی زمین بماند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها