خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان‌شمالی گفت: یکی از خطراتی که شهیدمطهری در زمان حیات خود احساس می‌کرد، رواج تفکر کمونیستی در بین اذهان جوانان ایرانی بود و معاندین سعی در منحرف کردن فهم دینی و به التقاط درآوردن اسلام داشتند که شهیدمطهری با آن مبارزه کرد.
کد خبر: ۹۵۹۴۰۷۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در گفتگو با خبرنگار بسیج از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: شهیدمطهری از شاگردان علامه طباطبایی و امام خمینی بود که با استفاده از زوایای علمی این دو شخصیت بزرگ معاصر توانست تاثیراتی را بر انقلاب نوپای اسلامی داشته باشد.

وی افزود: استاد مطهری فلسفه و علم را از علامه طباطبایی و روحیه سیاست‌ورزی و انقلابی‌گری را از امام خمینی آموخته بود؛ یکی از نکات مهم در انقلاب‌ها، تبیین بنیان‌های فکری آن برای مردم است که شهیدمطهری این کار را انجام داد.

مسئؤل  نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان‌شمالی ادامه داد: یکی از خطراتی که شهیدمطهری در زمان حیات خود احساس می‌کرد، رواج تفکر کمونیستی در بین اذهان جوانان ایرانی بود و معاندین سعی در منحرف کردن فهم دینی و به التقاط درآوردن اسلام داشتند که شهیدمطهری با آن مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی با تاکید بر اهمیت ارتباط با نسل جوان خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب که جریان‌های مختلف سعی بر منحرف کردن جوانان داشتند؛ شهیدمطهری با ارتباط‌گیری علمی و عاطفی با اقشار مختلف دانشجویان توانست آنها را با خود همراه کند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های علمی و اجتماعی شهیدمطهری و سایر علمای اسلام، دشمن را متوجه خطر وجود آنان برای خود کرد؛ شیوه استاد‌مطهری در فعالیت اجتماعی و علمی مبتنی بر ارتباط با بدنه اصلی مردم به ویژه دانشجویان و جوانان بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان‌شمالی در ادامه گفت: شهیدمطهری آثار ارزشمندی در زمینه بنیان‌های تفکر شیعه دارند که امروزه بر هر مسلمانی خواندن آنها واجب است.

وی افزود: بخش‌ عظیمی از عقیده مذهب شیعه را تفکر نهضت‌ عاشورایی تشکیل‌ می‌دهد که شهید مطهری با نگارش کتاب حماسه حسینی حقایق این نهضت را تببین کرد و تاثیر بزرگی بر جلوگیری از انحرافات و تحریف‌های واقعه عاشورا انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی شهیدمطهری مسئله حجاب بود که سخنرانی‌ها و کتاب‌های ارزشمندی در این زمینه از خود به یادگار گذاشته است.

وی با تاکید بر اهمیت آثار شهیدمطهری تصریح کرد: روحانیون و جامعه دانشگاهیان برای حفظ هویت خود ناچار به مطالعه و آشنایی با آثار شهیدمطهری و علمایی چون وی هستند.

مسؤل نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان‌شمالی ادامه داد: استکبارستیزی و حمایت از مظلومین از دیگر فعالیت‌های اجتماعی شهیدمطهری بود که وی نیز همچون سایر علما نسبت به مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی دغدغه و حساسیت نشان می‌داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: مسئله‌ی فلسطین امروزه برای مسلمین و صهیونیست‌ها یک نماد است که در صورت عقب‌نشینی مسلمانان، قطعا گستاخی آنان در روا داشتن ظلم بر امت اسلام بیشتر می‌شود و مردم بایستی به شیوه شهیدمطهری سعی در مقابله و مخالفت با این رژیم داشته‌باشند.

وی افزود: برای گرامی‌داشت هفته عقیدتی سیاسی و سالگرد شهادت‌ شهیدمطهری، برنامه‌های متنوعی در مجموعه سپاه استان اجرا می‌شود و از اساتید عقیدتی سیاسی تقدیر به عمل می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها