خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: بسیج خراسان شمالی در سال جاری در کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت در استان مشارکت می‌کند
کد خبر: ۹۵۸۴۰۶۹
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

سردار اسماعیل فرجی در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: سهم خراسان شمالی از کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور حدود ۳ میلیون درخت است که مقرر شده در طی چهار سال کاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه کاشت یک میلیارد درخت به‌تنهایی از عهده سازمان منابع طبیعی کشور خارج است، افزود: در همین راستا طبق تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج سازندگی و منابع طبیعی، کاشت تعدادی از این درختان را سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولین عهده‌دار شده است.

سردار فرجی گفت: بنابراین کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت مثمر و غیر مثمر در سال جاری بر عهده بسیج خراسان شمالی نهاده شده است که از این تعداد ۴۵ هزار اصله درخت در اختیار پایگاه‌های بسیج محلات قرار داده می‌شود تا در اختیار مردم و بسیجان قرار داده شود.

وی با بیان اینکه این ۴۵ هزار درخت در باغ‌های شخصی و خصوصی غرس خواهد شد، گفت:  سعی شده برای این بخش نهال‌های مثمر در اختیار بسیج محلات قرار بگیرد.

فرمانده سپاه استان اظهار داشت: ۵۵ هزار نهال هم توسط بسیجیان در محل‌هایی که اداره کل منابع طبیعی استان در سراسر خراسان شمالی تعیین می‌کند، غرس خواهد شد.

سردار فرجی افزود: در همین راستا پیش از ظهر امروز کار کاشت ۲۰ هزار نهال در کمربند شمالی بجنورد با همکاری بسیج، اداره کل منابع طبیعی، شهرداری بجنورد و سازمان جهاد کشاورزی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز امروز هم‌زمان در مناطقی که اداره کل منابع طبیعی مشخص کرده است با همکاری شهرداری‌ها نهال کاشت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد دوستدار محیط‌زیست هم در کندن گودال‌ها و کاشت نهال در استان مشارکت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها