خبرهای داغ:
فرماندار برخوار:

تأمین سلامت عمومی جامعه خط قرمز دامپزشکی است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ضمن بازدید از شهرستان برخوار با فرماندار این شهرستان دیدار وگفتگو کرد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۳۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این دیدار عبداني فرماندارطی سخنانی اظهار داشت: امنیت غذایی از شاخصه های اصلی و مهم توسعه یک کشور است و سازمان دامپزشکی به عنوان یکی از نهادهای بسیار مهم نقش بسزايي در اين رابطه ايفا مي نمايد

وي با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف دامپزشکی و خط قرمز این اداره تامین سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تامین سلامت مواد غذایی نیز که نقش موثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کندكه بر عهده این سازمان و ادارات کل تابعه در کشور است.

فرماندار برخوار خاطر نشان کرد: دامپزشکی وظایف بسیار خطیر و حساسی را بر عهده دارد که با اطلاع‌رسانی صحیح به مردم می توان به این سازمان در اجرای هر چه بهتر وظایف یاری رساند.

وی با توجه به نقش اشتغال در صنعت دامپروری در این شهرستان به خصوص دامپروري و مرغداری از مدیرکل دامپزشکی خواست به طور وي‍ژه نسبت به تقویت شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار و کمک بیشتر به بهره برداران به خصوص مبارزه با شيوع بيماري تب برفكي دراین بخش اقدام نماید.

در ادامه دکتر موحدی ادارات دامپزشکی شهرستان ها را خط مقدم مقابله با بیماری های دام عنوان کرد و افزود : با توجه به وظیفه‌ی حساس دامپزشکی در سلامت جامعه، ادارت دامپزشکی شهرستان‌ها می بایست بیش از پیش تقویت شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ضمن تشکر از حمایتهای فرماندار شهرستان از این بخش و توجه ویژه ایشان به مقوله بهداشت و سلامت در جامعه و همچنین استفاده مطلوب از ظرفیت های خوب دامداری در این منطقه، خواستار تعامل و همکاری بیشتر با این شبکه شدند.

در حاشیه این سفر از يك گاوداري در روستاي خيرآباد شهرستان برخوار از مکان‌هایی بود که مورد بازدید مدیرکل دامپزشکی استان و مهندس صادقي، نماينده فرماندار شهرستان قرار گرفت و از نزديك با مشکلات این بخش آشنا شدند.

یاد آور می شود؛ در این بازديد یکروزه دكتر فاتحي، مشاور مدير كل و دكتر حق شناس، رییس شبكه دامپزشکی شهرستان نیز ديگر مسئولين را همراهی نمودند.

ارسال نظرات