کارشناس امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره "طلایه داران هدایت" در مشهد برگزار می‌شود

کارشناس امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «طلایه داران هدایت» ویژه روحانیون طرح استقرار و هجرت در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۱۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، از برپایی جشنواره «طلایه داران هدایت» ویژه روحانیان طرح استقرار و هجرت خراسان رضوی در دو مرحله شهرستانی و استانی خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «طلایه داران هدایت» اظهار کرد: یکی از فعالیت و برنامه های شاخص و تأثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار روحانیان در مناطق تبلیغی مورد نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر در این طرح بیش از ۷۰۰ روحانی در قالب طرح استقرار و هجرت در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.

کارشناس امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: حضور تبلیغی روحانیان سالهاست منشأ خیرات و برکات فراوانی شده که در قالب های گوناگون تبلور یافته است.

وی ابراز کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نظر دارد به منظور تقدیر و تجلیل از خدمات، فعالیت ها و تجربیات این روحانیان، جشنواره فراخوان آثار عملکردی روحانیان با عنوان «طلایه داران هدایت» را برگزار کند.

حجت‌الاسلام رحمتی ادامه داد: در این جشنواره پس از دریافت آثار، کلیه موارد پس از جمع بندی توسط هیئت داوران متخصص ارزیابی شده و به نفرات برتر، جوایز ارزنده ای اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این آثار در جشنواره ویژه ای در قالب ۲۳ نمایشگاه برای عموم مخاطبین در شهرستانها و مرکز استان به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: از نفرات برتر با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشوری و استانی تجلیل می‌شود. کارشناس امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزایش انگیزشی روحانیان مستقر و هجرت و انتقال تجربیات تبلیغی، آشنایی اقشار مختلف با عملکرد روحانیان مستقر و هجرت، شناسایی ظرفیت ها و توانایی های روحانیان و زمینه سازی جهت تقدیر و تجلیل از مبلغان برتر، ارزیابی عملکرد روحانیان مستقر و هجرت و ایجاد روحیه نشاط و طراوت بیشتر در روحانیان با اجرای طرح های جدید را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی بیان کرد: نوآوری و خلاقیت در جذب اقشار مختلف به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، ابتکار و نوآوری در تعظیم شعائر و مراسم دینی، سیاسی و ملی، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، اجرای طرح های فرهنگی از قبیل اعتکاف، غبار روبی، عرفه، مراسم سال تحویل، هسته های فرهنگی و گفتمان دینی در مدارس، تلاش ها و روش های مدیریت مجموعه های داخل مسجد از قبیل هیئت امناء مسجد، آموزش های روخوانی، ‌ روانخوانی و حفظ قرآن از محورهای اصلی این جشنواره است.

حجت‌الاسلام رحمتی تلاش و ابتکار در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و فرهنگ کتابخوانی، محصولات فرهنگی تولیدی شامل کتاب، نرم افزار، کمک آموزشی، ابتکار و خلاقیت در کاهش آسیب های اجتماعی در عروسی ها، عدم استفاده از ماهواره، کاهش طلاق، پیشگیری و کاهش اعتیاد، تلاش در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی در ازدیاد نسل، تشویق جوانان به ازدواج، فعالیت های عمرانی ویژه همچون ساخت مسجد، حسینیه، خانه عالم، مرکز فرهنگی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی همسر را دیگر محورهای جشنواره «طلایه داران هدایت» برشمرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ها و آثار ارسالی باید از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۴ و دو ماهه اول سال ۱۳۹۵ باشد، گفت: فعالیت ها و آثار باید در قالب های بنر، جزوه، ‌تخته شاسی، کتاب و سی دی ارائه شود و قابلیت استفاده در نمایشگاه را داشته باشد. کارشناس امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: روحانیان مستقر و هجرت می توانند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری آثار خود را به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خود تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان است.

حجت‌الاسلام رحمتی با اشاره به زمان و مکان برگزاری مرحله استانی این جشنواره گفت: ۲۴ تیرماه زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره در محل اداره کل تبلیغات اسلامی است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها