خبرهای داغ:

برگزاری اولین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب ، چالشها و راهکارهادر اصفهان

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان گفت: اولین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالشها و راهکارها با همکاری استانداری اصفهان ، شهرداری اصفهان ، شرکت آب و فاضلاب ، دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت سهامی آب منطقه¬ ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در تاریخ 27 و 28 مهرماه 1395برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۷۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیداکبر بنی طبا به محورهای مورد بررسی در این همایش پرداخت و افزود: در این همایش با بهره گیری از دانش متخصصین و پژوهشگران برجسته سراسر کشورمباحثی همانند مدیریت عرضه آب شرب و بهداشت، مدیریت تقاضای آب شرب و بهداشت، قوانین و استانداردهای حاکم بر تامین و توزیع آب،قوانین و حقوق آب، فناوری ­های نوین عرضه و تقاضای آب، آثار زیست­ محیطی عرضه و تقاضای آب شرب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره موضوع مدیریت عرضه آب شرب و بهداشتی بیان کرد: مقرر گردید در این سمینار پیرامون مدیریت مصرف عرضه آب شرب بهداشتی به صیانت از منابع موجود، تنوع بخشی به روش­ های تامین و توزیع آب،ارتقاء کمی و کیفی پتانسیل­ های موجود در تامین آب، پیشگیری از برداشت­ های غیر قانونی، پیشگیری از آلودگی کیفی منابع آب و حفظ حریم تاسیسات پرداخته شود.

مدیر روابط عمومی آبفا استان اصفهان با اشاره به مدیریت تقاضای آب شرب و بهداشت خاطر نشان ساخت: در سالهای اخیر به دلیل تبعات پدیده خشکسالی در اصفهان مدیریت تقاضای آب شرب و بهداشت از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین دلیل در این همایش تقاضای آب شرب از دیدگاه فنی و مهندسی،فرهنگی ،ابزاری واقتصاد آب بررسی می شود.

بنی طبا بهقوانین و استانداردهای حاکم بر تامین و توزیع آب پرداخت واعلام نمود: در سالهای اخیر به لحاظ محدودیت منابع آبی توزیع عادلانه آب بسیار حائز اهمیت بوده به همین دلیل در این همایش به چالش ­های موجود در مباحث قانونی و استانداردهای مورد استفاده یا مورد نیاز در سیستم تامین و توزیع و مصرف آب شرب و بهداشت، استانداردهای تجهیزات آب بر و آب پخش،استانداردهای کمی منابع و مصارف و استانداردهای کیفی منابع و مصارف بررسی می شود.ُ

وی اعلام کرد: قوانین وحقوق آب موضوعی است که به دلیل تنوع بهره برداران از حوضه های آبریز بسیار مهم تلقی می شود بر این اساس به محدودیت­ ها، الزامات، چالش­ ها و نیازها موجود در رابطه با قوانین و حقوق آب پرداخته می شود ونیز موضوع فناوری ­های نوین عرضه و تقاضای آب با محوریت مهندسی کنترل و پایش و کاربرد ابزار دقیق در سامانه­ های آب و فاضلاب، GIS و RS در سامانه­ های آب و فاضلاب و هوشمندسازی سامانه­ های آب و فاضلاب به بحث تبادل نظر گذاشته می شود.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به موضوع آثار زیست­ محیطی عرضه و تقاضای آب شرب در اولین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب وبهداشتی چالش ها و راهکارها گفت: در این بخش مسائلی همچون بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب و آب خاکستری، مدیریت آب­ های نامتعارف و احیا و تعادل­ بخشی به منابع آب مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین آئین رونمایی از وب سایت اطلاع رسانی دبیرخانه این همایش به آدرس http://www.water-iut.ir در در محل دانشگاه صنعتی اصفهان (دبیرخانه همایش) و با حضور نمایندگانی از طرفین انجام شد و علاقمندان می توانند در مهلت های تعیین شده نسبت به ارسال مقالات و ثبت نام حضور در همایش اقدام نمایند .

تنوع محورهای این کنفرانس که همه ابعاد مدیریت تامین ، توزیع و مصرف آب شرب را پوشش می دهد ، باعث خواهد شد تا امکان حضور طیف وسیعی از اساتید ، دانشجویان و متخصصین در این گردهمایی فراهم شود .

سی و یکم خردادماه 95 به عنوان آخرین مهلت ارسال مقالات و پانزدهم شهریور ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام این همایش درنظرگرفته شده است . همچنین اعلام نتایج داوری در پایان مرداد ماه جاری خواهد بود .

ارسال نظرات