خبرهای داغ:
استاندار همدان مطرح کرد

ضرورت ورود رسانه ملی در دفاع از فرهنگ ایرانی و اسلامی ازدواج

استاندار همدان با بیان باید دیدگاه‌ها را نسبت به ازدواج تغییر دهیم، گفت: تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای برای ترویج فرهنگ خیانت باعث ایجاد هراس در میان جوانان شده که باید با تلاش رسانه ملی برای خنثی کردن این تهاجم و دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی ازدواج وارد شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۳۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه امروز رسالت صدا و سیما سنگین‌تر شده است و باید به ساخت برنامه‌های فرهنگی در رابطه با ازدواج به تشویق جوانان بپردازد، بیان داشت: رسانه‌های جمعی و تلویزیون آن شور و شوقی که باید در جوانان برای ازدواج ایجاد کنند را انجام نمی دهند و این یک کاستی بزرگ است.

وی با طرح این مطلب که تبلیغات رسانه ملی باید ضد تبلیغ نباشد و به گونه ای باشد که تاثیر خاص خود را بر روی مخاطب بگذارد، افزود: برنامه ریزی سازماندهی شده در این زمینه جوابگوی نیاز جامعه است.

استاندارهمدان با اشاره به اینکه آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش که شغل دارند اما مجرد هستند و اشتیاقی به ازدواج ندارند باید مورد آسیب شناسی جدی قرار گیرند، عنوان کرد: علت وجود این تعداد بالا از افرادی که شغل مناسب اجتماعی دارند اما ازدواج نمی‌کنند نیاز به بررسی‌های ریشه‌ای دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدام اولیه در امر آسان سازی ازدواج توجیه خانواده‌هاست چراکه خانواده‌ها با مهریه‌های بالا و جهیزیه های تجملاتی و سنگین درب‌های ازدواج را به روی جوانان خود بسته‌اند، گفت: با شرایط پیش رو و سخت کردن شرایط ازدواج اشتیاق به تشکیل خانواده نیز کاهش می‌یابد.

نیکبخت با بیان اینکه ازدواج معامله و خرید و فروش نیست و باید دیدگاه‌ها را نسبت به ازدواج تغییر دهیم، عنوان کرد: تلاش شبکه های ماهواره ای برای کاهش اشتیاق جوانان به امر ازدواج و ترویج فرهنگ خیانت و از هم پاشیدن بنیان‌های خانواده باعث ایجاد هراس در میان جوانان شده است که این امر باید با تلاش رسانه ملی برای خنثی کردن این تهاجم و دفاع از فرهنگ ایرانی و اسلامی ازدواج مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به نحوی پیش رویم که جوانان قانع شوند که شرایط بعد از ازدواجشان شرایط بهتری خواهد بود، افزود: با انجام کار مطالعاتی در رابطه با ازدواج بسیاری از مسائل به راحتی حل خواهد شد و آموزش و پرورش باید متولی انجام چنین مطالعاتی باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه رسانه ملی باید در فرهنگ سازی ازدواج آسان و به هنگام پیش قراول دیگر دستگاه ها باشد، گفت: آن چه در رابطه با ازدواج به تصویر کشیده شود قطع به یقین تاثیر بیشتری در باطن جوانان خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: کاهش علاقه جوانان به ازدواج پیامدهای بزرگی خواهد داشت که در درازمدت نمود پیدا می کند بنابراین در این رسالت جمعی باید افکار عمومی را آگاه سازیم تا با برداشتن موانع ازدواج جوانان را به تشکیل خانواده ترغیب کنند چراکه ازدواج کالا نیست و ادامه دادن نسل هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات