ناگفته هایی از شهید مدافع حرم؛ سردار حسنعلی شمس آبادی/

شهادت در سوریه را از امام حسین(ع) طلب کردم

در راهیپمایی اربعین حسینی امسال شهید شمس آبادی به یکی از دوستان در پیاده روی گفته بود که در این زیارت، شهادت در سوریه را از امام حسین(ع) طلب کردم.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۷۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی هدایتی از همکاران شهید حسنعلی شمس آبادی با ذکر خاطره ای از حضور این شهید در راهیپمایی اربعین حسینی در سال جاری گفت: شهید شمس آبادی به یکی از دوستان در پیاده روی گفته بود: «در این زیارت شهادت در سوریه را از امام حسین(ع) طلب کرده ام.»

سرهنگ پاسدار علی هدایتی در خصوص ویژگی های بارز شخصیتی سردار شهید حسنعلی شمس آبادی اظهار داشت: اخلاص، تواضع، خوش اخلاقی، ادب و بی ریایی از جمله ویژگی هایی بود که شهید شمس آبادی را برازنده شهادت کرد.

وی با بیان اینکه این شهید ۳۱ سال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادقانه خدمت کرد، گفت: بعضی روزها می دیدم که بعد از ساعات کاری که همه می رفتند، شهید شمس آبادی در محل کار می ایستاد و مشغول نظافت محل کار می شد.

همکار سردار شهید شمس آبادی تصریح کرد: در سال های ۸۸ و ۹۴ این سردار شهید به عنوان پاسدار نمونه انتخاب شد و در سال جاری نیز در طرح مالک اشتر نیروهای مسلح از دستان مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لوح تقدیر دریافت کرد.

هدایتی با اشاره به اینکه شمس آبادی از سال ۸۷ به مدت ۴ سال در استان هرمزگان خدمت کرد، بیان داشت: همه می‌دانند که خدمت در بندرعباس به دلیل شرایط آب و هوای و سختی‌هایی که دارد برای هر کسی ممکن نیست ولی این شهید داوطلبانه این منطقه را برای خدمت انتخاب کرده بود و در طول مدت حضورش منشاء تحولات بزرگی در سپاه بندرعباس شد.

همکار دومین شهید مدافع حرم دیار سربداران با بیان اینکه این شهید در سال جاری بازنشست شد، گفت: از شهید شمس آبادی درخواست کردیم که بعد از بازنشستگی به همکاری در کنار ما ادامه دهد که وی بدون هیچ چشم داشتی این درخواست را قبول کرد و تا اواسط فصل زمستان ماموریت های محول شده را به نحو احسن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه شهید شمس آبادی سابقه حضور در دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد، خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار به دلیل تخصصی که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه داشت پس از انجام پیگیری ها به عنوان دیدبان به سوریه اعزام شد. البته برای ما هم تعجب آور بود که طی مراحل اعزام این شهید به سوریه در مدت زمان کوتاهی انجام شد و در پس از فاصله کوتاهی پس از اعزام به شهادت رسیدند.

هدایتی در این باره افزود: این شهید عزیز در تاریخ ۴ اسفندماه به جبهه مقاومت اعزام و در تاریخ ۱۷ اسفند ماه در منطقه العیس که از مناطق با شرایط بسیار سخت سوریه است به فیض شهادت رسید.

وی با بیان این که شهید شمس آبادی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری شرکت کرده بود با ذکر خاطره ای از این راهپیمایی گفت: شهید شمس آبادی به یکی از دوستان در پیاده‌روی اربعین گفته بود: «در این زیارت شهادت در سوریه را از امام حسین(ع) طلب کرده ام.»

هدایتی با ذکر این نکته که شمس آبادی هم خوب خدمت کرد و هم خوب زندگی کرد، گفت: به نظرم پاداش چنین خدمت صادقانه و زندگی شرافتمندانه ای نمی توانست چیزی جز شهادت باشد.

منبع: پایگاه خبری سلام سربدار
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار