خبرهای داغ:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

درختکاری و حفاظت از محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در جامعه منابع طبیعی را تنها به عنوان دستگاهی که دنبال تملک اراضی است، می شناسند که باید این نگرش مردم نسبت به منابع طبیعی عوض شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۴۹۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی در مراسم روز درختکاری در مدرسه شهید فقیهی شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان افزود: اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن، کاشت نهال، اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظت از جنگلها و مراتع تنها با هدف حفظ ارزش های طبیعی استان دنبال می شود.

وی افزود: پیشبرد اهداف مطلوب در حوزه حفاظت از منابع طبیعی به همدلی، وحدت و عزم همگانی و فراگیر نیاز دارد و تحقق این امر نیز فرهنگ سازی گسترده و کابردی را می طلبد.

وی هدف از برگزاری برنامه های منابع طبیعی در طول سال را کاهش دخل و تصرف در اراضی ملی، بهبود مراتع و اصلاح نگرش مردم نسبت به عرصه های منابع طبیعی ذکر کرد.

به گفته وی یکی از مهمترین روش ها برای حفاظت از منابع طبیعی توانمند سازی مردم محلی برای مشارکت فعال و آگاهانه آنها برای این منظور است.

وی افزود: هفته منابع طبیعی فرصتی است که باید آگاهی های عمومی جامعه را در زمینه نقش و اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حراست از آن افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه باید در مورد آثار و مضرات بی توجهی به محیط زیست اطلاع رسانی شود، افزود: ترویج فرهنگ منابع طبیعی بین اقشار مختلف مردم بهترین حرکتی است که کارشناسان منابع طبیعی باید به دنبال آن باشند.

نصرابادی یادآور شد: توجه به منابع طبیعی توجه به آینده است و از زمان‌های قدیم نیز مردم اعتقاد داشتند که باید هم به نیاز حال حاضر توجه کرد و هم نیاز آیندگان را در نظر داشت.

وی عنوان کرد: در جامعه منابع طبیعی تنها به عنوان دستگاهی که دنبال تملک اراضی است، می شناسند که باید این نگرش مردم نسبت به منابع طبیعی عوض شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار