خبرهای داغ:
شهردار اصفهان در آئین اختتامیه گردهمایی راهنمایان تور کشور:

روستاها و شهرها ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در حوزه گردشگری دارند/ راهنمایان تور زوایای ناپیدای گردشگری ایران را کشف کنند!

شهردار اصفهان گفت: تمام روستاها و شهرهای ما ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در حوزه گردشگری دارند.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۰۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آئین اختتامیه نهمین گردهمایی راهنمایان تور کشور اظهار کرد: راهنمایان تور سفیران فرهنگی کشور ما در همه نقاط ایران زمین هستند.

وی با بیان اینکه تمام روستاها و شهرهای ما ظرفیت‌های ناشناخته‌ای در حوزه گردشگری دارند، افزود: امیدوارم با دلسوزی و تلاش راهنمایان تور این ظرفیت از وضعیت بالقوه به وضعیت بالفعل تبدیل شود.

شهردار اصفهان همچنین با اشاره به ظرفیت ناشناخته میراث معنوی کشور به ویژه اصفهان تاکید کرد: راهنمایان تور باید سبد جاذبه‌های قابل ارائه به گردشگر را گسترش داده و ماندگاری گردشگر در ایران را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: راهنمایان تور می‌توانند زوایای ناپیدای صنعت گردشگری ایران را کشف کرده و به همه جهانیان بشناسانند.

جمالی‌نژاد خواستار همکاری و مشارکت راهنمایان تور کشور در توزیع متوازن گردشگر در تمامی مقاصد شد و ابراز امیدواری کرد با همکاری این صنف این هدف والا محقق شود.

وی تاکید کرد: بارها در اظهارات خود اعلام کرده‌ایم که تنها معرفی جاذبههای تاریخی کشورمان کافی نیست بلکه میراث معنوی ما نیز بسیار غنی است و تورگردانان باید روی آن بیش از گذشته متمرکز شوند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر اعیاد، برگزاری مراسم‌های مذهبی، وجود فرهنگ وقف، آیین فتوت و جوانمردی، آیین پهلوانی، دعاهای دسته‌جمعی، آداب و رسوم ازدواج، صله ارحام و چاووش‌خوانی از جمله فرهنگهای ارزشمند ایران هستند که در کشورهای دیگر شاهد آنها نیستیم.


ارسال نظرات