خبرهای داغ:
سردار مجیدی در گفت‌وگو با بسیج:

نقش گردان‌های آتش در دفاع مقدس بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بود

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: نقش گردان‌های آتش در مناطق عملیاتی مانند والفجر 8 و کربلای 5 بسیار بارز و تحسین برانگیز و بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۵۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

سردار مظاهر مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به شکل‌گیری و نقش گردان‌های آتش در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: نقش گردان‌های آتش در دوران دفاع مقدس بی نظیر بود.

وی افزود: گردان‌های آتش با شکل‌گیری سازمان رزم تیپ شکل گرفت و نقش اصلی را در پشتیبانی آتش از گردان‌های پیاده ایفا می‌کردند.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر عملیات‌های آفندی تیپ با استفاده از تاریکی شب و اصل غافل‌گیری بود پس از به خط زدن گردان‌های پیاده و تصرف خطوط، دشمن با استفاده از آتش سنگین پشتیبانی خود سعی در باز پس‌گیری نقاط تصرف شده و جلو گیری از تثبیت مواضع داشت و در این زمان نقش مهم گردان‌های آتش در ایجاد برتری آتش و خنثی کردن پاتک دشمن خود را بروز می‌داد.

وی در ادامه بیان داشت: هر جا که گردان‌های آتش توانستند هماهنگی و همپوشانی آتش را ایجاد کنند اثرات بسیاری در موفقیت نیروهای خودی بر دشمن داشت.

مجیدی اضافه کرد: در خطوط پدافندی نیز گردان‌های آتش نقش مهمی بر عهده داشتند بنابراین کسانی که در عقبه کار می‌کردند باید خطر مضاعف بمباران هوایی و توپخانه و حملات ضد آتش باری دشمن را نیز تحمل می کردند و زیر حجم آتش سنگین باید آتش پشتیبانی خطوط درگیر را نیز تأمین می‌کردند و با ایجاد سد آتش از پیش‌روی دشمن به سمت مواضع خودی جلو گیری می‌کردند.

وی با بیان اینکه پس از تصرف و تثبیت خطوط، پاتک‌های سنگین دشمن نیز باید خنثی می‌شد، گفت: با توجه به اینکه حجم تجهیزات و سلاح و مهمات محدودی نسبت به دشمن تا بن دندان مسلح در اختیار داشتیم زمانی که دشمن با انبوهی از تانک و زره‌پوش حرکت می‌کرد گردان‌های آتش و به ویژه توپخانه با آتش روی عقبه‌های دشمن و تضعیف پشتیبانی وی از هجوم و ورود به مواضع ما جلوگیری می‌کرد.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: اگر شجاعت، توانمندی، تخصص، تعهد و هوشمندی نیروهای گردان‌های آتش نبود ما نمی‌توانستیم در عملیات‌ها موفقیت کسب کنیم.

وی اظهار داشت: در مناطق عملیاتی مانند والفجر 8 و کربلای 5 نقش گردان‌های آتش بسیار بارز و تحسین برانگیز بود.

مجیدی با بیان اینکه نقش گردان‌های آتش در دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: شاهد بر این امر تقدیم قریب به 400 شهید در دوران دفاع مقدس بود و شهدای والامقامی چون شهید عبداللهی، عباسی، رفیعی، هدایت پناه و صدها جانباز فداکار دیگر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات