خبرهای داغ:

نشست های هفتگی پاتوق خانواده برگزار شد

خبرگزاري بسيج: ابراهیم میثاق، مشاور و روانشناس در نشست های هفتگی پاتوق خانواده درباره اینکه چرا زن و شوهر از زندگی مشترک خسته می شوند، اظهار داشت: دل زدگی و خستگی زن و شوهر در ۲ حیطه رنج و لذت است؛زمانی که افراد از دیدن یکدیگر خوشحال نمی شوند در حیطه لذت قرار می گیرند و زمانی که در حیطه رنج قرار می گیرند یکدیگر را تحت فشار و تهدید قرار می دهند.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۱۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، ابراهیم میثاق، مشاور و روانشناس در نشست های هفتگی پاتوق خانواده درباره اینکه چرا زن و شوهر از زندگی مشترک خسته می شوند، اظهار داشت: دل زدگی و خستگی زن و شوهر در ۲ حیطه رنج و لذت است؛زمانی که افراد از دیدن یکدیگر خوشحال نمی شوند در حیطه لذت قرار می گیرند و زمانی که در حیطه رنج قرار می گیرند یکدیگر را تحت فشار و تهدید قرار می دهند.

وی ادامه داد: افراد با ۲ فرضیه مکمل یا شباهت همسر خود را انتخاب می کنند که در فرضیه مکمل هر فرد به دنبال کسی می رود که نیازهایش را برطرف و با او کامل شود و همچنین رابطه آنها بسیار پایدار است، در فرضیه شباهت فرد به دنبال کسی مانند خود می رود و زوج ها بر اساس فرضیه مکمل یکدیگر را انتخاب می کنند.

مشاور خانواده بيان داشت: تحقیقات علمی نشان داده که کسانی که بر اساس مکمل همسر خود را انتخاب می کنند رابطه ای بسیار محکم و سرسخت دارند و اساس و پایه آن نیاز است.

وي افزود: هر چه زمینه های تناسب های عاطفی، فکری، جنسی، اقتصادی، خانوادگی و جسمی بیشتر باشد رابطه ها پایدار ترند.

ارسال نظرات