خبرهای داغ:
عضو شوراي بسيج رسانه:

تربيت مقوله مهم در عصر ارتباطاتي حاضر

خبرگزاري بسيج: نشست های با عنوان باید و نباید های تربیت فرزند همراه در حوزه خانواده و تربیت فرزند در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۳۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، نشست های با عنوان باید و نباید های تربیت فرزند همراه در حوزه خانواده و تربیت فرزند در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.  

حجت الاسلام علی صغیرا با تاکید بر اینکه نصیحت کردن، تربیت کردن نیست گفت: آموزش دینی نیزتربیت دینی نیست؛ تربیت کردن، وابسته کردن به خود و تسلیم کردن نیست، تصریح کرد: منظور از تربیت دینی یعنی ارتباط با روح و قلب فرزند، یعنی تعالیم دینی را عملی آموزش دادن، اینکه بچه ببیند که پدر و مادر تعالیم دینی را رعایت می کنند و انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه عادت دادن، ایجاد اخلاق درونی شده نیست ادامه داد: پاسخ دادن، قانع کردن و الگو دادن، الگو پذیری نیست.

کارشناس خانواده بيان داشت:در تربیت تلخی وجود دارد، ولی در آموزش تلخی وجود ندارد بلکه سختی وجود دارد ، همه علل تربیت به پدر و مادر بر نمی گردد، برای نمونه به حضرت نوح(ع) و آدم(ع) که خود پیامبر خدا بودند، ولی فرزندشان ناخلف شده بود.

حجت الاسلام صغیرا گفت: والدین باید اراده فرزند را تقویت کنند و همچنین نباید تصور کرد با علم و اراده خود می توانیم به طور کامل فرزند خود را تربیت کنیم، بلکه باید بر خدا توکل کرد.

وی در ادامه برخی بایدهای تربیت فرزند را وفای به عهد داشتن، صفات بد روی بچه نگذاشتن،استفاده نکردن از کلماتی که بار منفی دارد و خوب گوش دادن دانست.


ارسال نظرات