خبرهای داغ:
در سال 91 که رهبر انقلاب به استان آمدند خدمت ایشان رسیدم وحضوری خدمت ایشان طرحم را مطرح کردم.رهبر انقلاب به بنده لطف داشتند ومرا تشویق به انجام این طرح کردند
کد خبر: ۸۶۲۰۴۳۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، اقتصاد مقاومتی موضوعی که از دغدغه های اساسی ومهم رهبر انقلاب است که از سوی برخی از مسئولین مورد غفلت واقع شده است.

به همراه مسئول بسیج سازندگی شهرستان مانه وسملقان  و خبرنگاران شهرستان برای بازدید  از یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی راهی 15 کیلومتری محور آشخانه به بجنورد شدیم.

آقای جعفری انسانی شریف وزحمت کش که رنج کار های تولیدی را به جان خریده تا حرف رهبر بر زمین نماند.جعفری برای ما گفت:در سال 91 که رهبر انقلاب  به استان آمدند خدمت ایشان رسیدم وحضوری خدمت ایشان طرحم را مطرح کردم.رهبر انقلاب به بنده لطف داشتند ومرا تشویق به انجام این طرح کرد

ابتدا با 200 راس دام سبک(گوسفند) شروع کردم.کل مساحت این دامداری 2100 متر مربع است وتا کنون 200 راس دام نیز از این دامداری برداشت کرده ام.

این طرح را خدمت رهبری مطرح کردم ودستور مسائدت را ازایشان گرفتم وکار را در سال 92 کلید زدم ودر مهر 93 رسما افتتاح شد.

برای ایجاد این طرح مبلغ 300 میلیون ریال از بسیج سازندگی کمک گرفتم. وبار ها بسیج از من حمایت کرده و کمکم کرده اند.

در کنار این دامداری 8هکتار زمین کشاورزی نیز دارم.برای این حجم از دام کفایت نمی کند.

کل اعتبار این پروژه 4300 میلیون ریال بود که 1200 میلیون ریال آن را خودم تامین کردم والباقی آن وام است.در این مکان 4 نفر به طور مستقیم و8 نفر به طور غیر مستقیم کار می کنند

جهاد کشاورزی می گویدباید ضمانت نامه در بانک بگزاریم 6 ماه صبر کنیم وبعد هم معادل آن وثیقه وام می دهند تا علوفه بخریم.

برای یک سال ارزاق دام ها 30 تن جو،60 تن ذرت و10 تن یونجه لازم است.قیمت علوفه بالا وقیمت دام پایین است.

جهاد کشاورزی وام میدهد اما ضمانتی برای فروش آن نیست وکسی گوشت تولید شده را از من نمی خرد.ومن مجبورم تا گوسفندان را به قیمت پایین تر به صورت نسیه به دلالان بدهم.

فاطله دامداری نیز تا جاده اصلی68 متر است بارها به مسئولین راه وشهرسازی گفته ام  تا این جاده را زیربنایی درست کنند آسفالت نکنند اما راه را درست کنند.کامیون علوفه که برای من میاید نمیتواند تا دامداری بیاید واین زحمت تخلیه را چند برابر می کند.

از دامپزشکی هم برای واکسیناسیون نمی آیند ومن با هزینه شخصی خود دامپزشکی برای کنترل و واکسیناسیون دام ها می آورم.

از مسئولین می خواهم بیشتر به طرح های اقتصاد مقاومتی توجه کنند که باعث رونق بازار وزندگی مردم می شود.

از رهبر انقلاب امام خامنه ای عزیز هم متشکرم ودستشان را می بوسم که به بنده اعتماد کردند ومن را در ایجاد این طرح یاری رسانیدند وهمچنین از همه مسئولینی که به فکر اقتصاد ومعیشت ورفاه مردم هستند نیز تشکر میکنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها