خبرهای داغ:
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد

آموزش بیش از 5 هزار نفر در راستای اجرای سند توسعه و تقویت اقامه نماز

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای اجرایی شدن سند توسعه و تقویت اقامه نماز در مراکز آموزشی و مدارس، با اجرای طرح «مبین» بیش از 5 هزار نفر آموزش دیده‌اند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۵۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به گزاش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا مصیب‌زاده امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امسال از 23 آذر مرحله اول مسابقات قرآنی به صورت استانی همزمان با هفته قرآن و عترت آغاز شده و مراحل بعد نیز در ماه‌های آینده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله اول مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزشگاهی بوده و مسابقات منطقه‌ای و شهرستانی نیز تا پایان بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات دانش‌آموزان تا پیش از اردیبهشت ‌ماه سال 95 برگزار می‌شود و مرحله کشوری آن از 24 تا 27 تیرماه 95 برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: از سوم تا ششم مرداد ماه، مسابقات دانش‌آموزان پسر در بخش آوایی که شامل حفظ، قرائت، اذان و مداحی است، به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

مصیب‌زاده افزود: مسابقات بخش آوایی دانش‌آموزان دختر نیز از هشتم تا 11 مردادماه در همدان اجرا می‌شود.

وی از رویدادی مبارک خبر داد و اعلام کرد: در سال‌های گذشته در آموزش و پرورش مسابقات قرآنی فرهنگیان را نداشته‌ایم اما خوشبختانه در سال آینده این امر محقق می‌شود و همزمان در مشهد مقدس و همدان مسابقاتی در رشته قرائت، حفظ، روش تدریس احکام و ... برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 13 میلیون دانش‌آموزان در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته 6 میلیون دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند، پیش‌بینی می‌شود در این دوره از مسابقات نیز همین تعداد دانش‌آموز به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی به گستردگی تبلیغات برای مسابقات قرآن، نماز و عترت اشاره کرد و افزود: تبلیغات گسترده‌ای برای فرهنگ‌سازی مسابقات قرآنی انجام داده‌ایم.

مصیب‌زاده در خصوص ویژگی‌های استان میزبان برای مسابقات تصریح کرد: درخواست میزبانی باید از سوی خود استان باشد، وجود افراد کارآمد و متخصص در این رشته، زیرساخت‌ها و فضاهای مورد نیاز، آب و هوا و امکانات تفریحی سیاحتی از ویژگی‌های میزبانی است.

ویدر بخش دیگری به بیان اهمیت آموزش‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان پرداخت و اظهار کرد: 14 عنوان کتاب با موضوعات برش‌هایی از زندگی ائمه اطهار(ع) به عنوان بهترین الگوی زندگی در بین دانش‌آموزان توزیع شده و تعداد یک میلیون و 200 هزار کتاب حفظ موضوعی دراختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود 2 هزار و 300 مدرسه قرآنی در سطح کشور و فاصله‌ای که با زیرساخت‌های ابتدایی در این زمینه داریم، افزود: 650 مرکز دارالقرآن که در سال گذشته راه‌اندازی شده، امسال نیروی انسانی و مدرسان آن تکمیل شده است.

وی گفت: بحث تربیت و پرورش دانش‌آموزان برای ما بسیار حائز اهمیت است تا جایی‌که نزدیک به 5 هزار مدرسه زیر چهار دانش‌آموز و تعداد زیادی مدارس با یک دانش‌آموز در سطح کشور فعال است.

مصیب‌زاده با تاکید بر اینکه وجود هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه امکان‌پذیر نیست، افزود: 55 هزار نماز جماعت در سطح مدارس کشور به امامت 35 هزار همکار فرهنگی و 20 هزار روحانی برگزار می‌شود.

وی گفت: برای اجرایی شدن سند توسعه و تقویت اقامه نماز در مراکز آموزشی و مدارس، با اجرای طرح مبین در بیش از 5 هزار مدرسه برای نخستین‌بار به سراغ مدیران رفته‌ایم و بیش از 5 هزار نفر آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات