خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: آنگاه‌ که فتنه‌های کافران ظهور کند هیچ راه نجاتی مگر پناه بردن به قرآن وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۵۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در مراسم اختتامیه سی و هشتمین مسابقات سراسر قرآن کریم و تجلیل از منتخبین استان همدان با بیان اینکه حفظ و قرائت قرآن کریم واجب است و تلاوت و حفظ و قرائت و تفسیر خوب قرآن وظیفه همه است، گفت: قرآن در غربت است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ۱۰ حافظ قرآن در کشور وجود داشت اما اکنون هزاران حافظ در کشور داریم، گفت: تا زمانی که به قرآن عمل نکنیم، این کتاب الهی مهجور خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه حجاج بن یوسف نیز حافظ قرآن بود اما یاران امیرالمؤمنین(ع) را گردن زد، گفت: آنگاه‌ که فتنه‌های کافران ظهور کند هیچ راه نجاتی مگر پناه بردن به قرآن وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه این‌همه فساد و خودکشی و کودکان خیابانی در جامعه امروز همه فاجعه و فتنه است، گفت: اینکه ازدواج‌ها تعطیل‌شده نیز فتنه است و قرآن باید شفاعت‌گر همه ما باشد.

محمدی با بیان اینکه روز قیامت قرآن از انسان‌های بدسرشت شکایت خواهد کرد، گفت: به قرآن پناه بیاورید چراکه قرآن تنها نجات‌دهنده مسلمین از آتش جهنم است.

*وجود یک حافظ قرآن همه خانواده را از ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ می‌کند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز بابیان اینکه تعدادی از شرکت‌کنندگان استانی مسابقات قرآنی راه‌یافته به کشور از منتخبین مسابقات بین‌المللی مالزی شدند، گفت: مقام رهبری جامعه اسلامی را به سبک زندگی دینی سفارش کرده‌اند و اگر در یک خانواده یک نفر حافظ قرآن باشد همه خانواده از ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ می‌شوند و بساط مشکلات اخلاقی برداشته می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند بابیان اینکه باید انس با قرآن شدت پیداکرده و برکت آن در زندگی نمود پیدا کند، گفت: در کتب دینی به ختم قرآن سفارش بسیار شده چراکه برکات معنوی آن بسیار است.

وی بابیان اینکه خواندن قرآن مرحله اول انس با قرآن و مرحله بعدی آشنایی با تفسیر و مرحله آخر انس با باطن قرآن و عمل به قرآن، گفت: خوشبختانه ۱۷۶نفر از شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها به مرحله استانی راه پیداکرده‌اند که در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم و تواشیح رقابت کردند.

*۱۷۶ نفر ممتاز شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز بابیان اینکه ۲۰ هزار نفر در ۱۱ رشته مختلف در این مسابقات شرکت کردند، اظهار کرد: این مسابقات بین افراد بالای ۱۸ سال مسابقات در رشته قرائت، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، اذان و... برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی بابیان اینکه از بین ۲۰ هزار نفر شرکتکننده، ۱۷۶ نفر ممتاز شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند، افزود: ۵۲ نفر در مرحله استانی حائز رتبه شدند و ۱۶ نفر از افراد در مرحله استانی موفق به شرکت در مسابقه کشوری در استان کرمانشاه شدند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از ۱۶ شرکتکننده در مسابقه کشوری از استان همدان حائز رتبه شدند، عنوان کرد: مهدی ساعد در رشته قرائت رتبه دوم را کسب کرد و توفیق حضور در مسابقه بین‌المللی را به دست آورد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف همدان افزود: حمیدرضا شکری نفر پنجم رشته اذان، افسانه رضایی تبار رتبه ششم قرائت و سجاد قرهباغی جزو رتبه‌های عالی در رشته حفظ ۲۰ جزو قرآن کریم بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات