خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان:

1174 کتابخانه در مساجد فعال است

خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد یک هزار و 174 کتابخانه در مساجد فعالیت می کنند که تعداد یک هزار و 8 باب از این کتابخانه ها دارای مخزن می باشد و تعداد 166 باب به صورت سیستم باز مدیریت می شود.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۲۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد یک هزار و 174 کتابخانه در مساجد فعالیت می کنند که تعداد یک هزار و 8 باب از این کتابخانه ها دارای مخزن می باشد و تعداد 166 باب به صورت سیستم باز مدیریت می شود.

 وی به ثبت این کتابخانه ها و صدور مجوز فعالیت برای آن ها اشاره کرد و ادامه داد: در طی سال های 92 و 93 تعداد 413 کتابخانه موفق به دریافت مجوز فعالیت شده اند و تا پایان سال جاری نیز تعداد 175 کتابخانه دیگر، مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد.

 حجت الاسلام معتمدی به فعالیت یک هزار و130  کتابدار در کتابخانه های مساجد به صورت رایگان اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره بیش از 400 کتابدار از سراسر استان اصفهان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره به صورت 5 جلسه 4 ساعته برگزار شده است، گفت: شهرستان های مختلف استان اصفهان برگزار کننده این دوره بودند و پس از پایان دوره آزمون الکترونیکی در درگاه www.ravagh.ir انجام شد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: دوره آموزش نرم افزار مهر مساجد جهت تجهیز 600 کتابخانه استان به نرم افزار در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 وی در پایان برگزاری دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی کتابداران، دوره آموزشی فهرست نویسی کتابخانه مساجد و طرح تجهیز کتابخانه های مساجد را از برنامه های آتی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تا پایان سال جاری دانست.

ارسال نظرات