خبرهای داغ:
استاندار اصفهان:

استان تراز اول، رسانه تراز اول نيز مي خواهد

خبرگزاري بسيج:‌رسول زرگرپور در ديدار علي متقيان با اشاره ظرفيت هاي اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان يك استان كاملا فرهنگي است و تمدن شيعه در استان اصفهان شكل گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۰۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش تابناك اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار علي متقيان با اشاره ظرفيت هاي اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان يك استان كاملا فرهنگي است و تمدن شيعه در استان اصفهان شكل گرفته است.

وي با اشاره به سابقه حوزه علميه در اصفهان ادامه داد: دهه‌هاي ۶۰ و ۷۰ استان اصفهان يك استان تراز اول در كشور بود و اين استان بايد به جايگاه اصلي خود بازگردد؛ استان اصفهان در بخش گردشگري حرف اول را در منطقه مي‌زند، به طوري كه تعداد گردشگران خارجي اين استان نسبت به سال ۹۲ حدود ۳ برابر بيشتر شده است.

استاندار اصفهان با بيان اين كه استان تراز اول رسانه‌هاي تراز اول نيز مي‌خواهد، گفت: تنها نبايد به يك رسانه ملي بسنده كرد، هم اكنون تيراژ روزنامه ها در استان اصفهان به حدود ۱۰ هزار نسخه مي‌رسد و اين مقدار با توجه به پتانسيل‌هاي استان كم است.

وي با اشاره به ظرفيت و پتانسيل خبرگزاري ايسنا در اصفهان، تصريح كرد: اعتقاد دارم ايسنا دراستان اصفهان با اين ظرفيت در ميان مراكز استاني ايسنا، بايد در رتبه‌ي نخست قرار گيرد.

زرگرپور تأكيد داشت: متاسفانه مشكلي كه در برخي از رسانه‌هاي استان وجود دارد اين است كه در بسياري از موارد حاشيه بر متن غلبه مي‌كند كه اين به ضرر استان و مصالح كشور است.

وي با بيان اينكه در اصفهان بسياري از مواقع نظر با خبر در هم آميخته مي‌شود، افزود: در واقع نظر، خبر تلقي مي‌شود ولي خبر بايد مرجع موثق داشته باشد تا براي مخاطب قابل قبول باشد.

رسول زرگرپور با بيان اين كه بايد در اصفهان يك رسانه ملي وجود داشته باشد، گفت: اين موضوع بارها به مديران مطبوعات گفته شده ولي هنوز اين طرح ارائه نشده است.

زرگرپور اصفهان را ميدان مين سياسي خواند و گفت: به دليل وجود نيروهاي باتجربه سياسي زياد كه هر كدام نيز براي خود صاحب عنوان مي باشد اين لقب به اصفهان داده شده است.

وي با بيان اينكه در دو سال گذشته ۱۷ جريان اصولگرا و ۱۷ جريان اصلاح طلب در استان فعاليت مي‌كردند، تصريح كرد: در طول دوران مسئوليتم در استانداري اصفهان از هر دوي اين جناح‌هاي سياسي دعوت و به آنهاپيشنهاد شد كه يك منشور وفاق ملي در استان ايجاد شود كه اين منشور خوشبختانه براي اولين بار در كشور بعد از ۶ ماه توسط اين ۳۴ تشكل آماده گرديد.

استاندار اصفهان در ادامه به انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در سال جاري اشاره كرد و گفت: انتخابات نياز به نشاط اجتماعي دارد و به لطف الهي انتخابات خوبي را برگزار خواهيم كرد.

وي افزود: در اصفهان ۵ نماينده براي مجلس خبرگان و ۲۰ نماينده براي مجلس داريم كه اين نمايندگان در ۱۵ حوزه اصلي و ۳۵ حوزه فرعي جمعاً در ۵۰ حوزه ي انتخاباتي با يكديگر رقابت مي‌كنند.


ارسال نظرات