خبرهای داغ:
جلسه کنگره 3000 شهید استان خراسان شمالی در شهرستان مانه و سملقان در محل فرمانداری برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۱۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاري بسیج، سرهنگ شجاع رئیس کنگره شهدای خراسان شمالی در جلسه شورای اداری شهرستان، افزود:به برکت خون پاک شهیدان است که در امنیت و آسایش زندگی میکنیم.

سرهنگ شجاع افزود:تلاشی که برای برگزاری کنگره شهدا می شود برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و تداوم راه آن هاست. زمان تجاوز رژیم بعث شهدا انجام وظیفه کردند و اکنون نوبت ماست تا به تکلیف خود عمل کنیم. 220 هزار شهید در کشور وجود دارد و باید به طور مداوم و پیوسته برای انتقال این فرهنگ به نسل آتی تلاش کرد و این مفاهیم با ارزش را منتقل کرد.

وی افزود:در سال 95 همزمان با سالگرد وردو رهبری و پس از عاشورای حسینی کنگره 3 هزار شهید استان را برگزار خواهیم کرد.البته در سال 88  در کنگره خراسان بزرگ و در آخرین کنگره که در چهار محال وبختیاری نیز شرکت کردیم و تجارب خوبی کسب کردیم.

شجاع ادامه داد:تلاش برای برگزاری کنگره شهدا و یادواره شهدا مربوط به یک قشر خاصی نیست و کاری دلی است و این کنگره ها قفل دل باز می کندو حیات اجتماعی است. و این کنگره ها را مردم برگزار میکنند و در این فضای معنوی قرار میگیرند .

 وی تصریح کرد:در برنامه ها و بودجه های فرهنگی باید این کنگره لحاظ شود و همکاری ها گسترش یابد .و پروژه ها و طرح ها ، مرمت قبور شهدا،نامگذاری معابر و خیابان ها و... از جمله اقداماتی است که می بایست انجام گیرد و این امور باعث غنای فرهنگی می شود.

رئیس کنگره شهدای خراسان شمالی خاطرنشان کرد:برگزاری کنگره ظرفیت بالایی است و باید از آن بهره برد و ورود شعرا،نخبگان،خیرین،طلاب ،دانشجویان و اهل موسیقی  می تواند  به غنای بیشتر آن کمک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها