خبرهای داغ:
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح در مجمع استانی همدان تأکید کرد

ضرورت حرفه‌آموزی سربازان و ترغیب به انجام خدمت

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برای اینکه سربازان برای انجام خدمت ترغیب شوند نیازمند به حرفه آموزی هستند.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۸۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رمضانعلی صالحی ظهر امروز در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان همدان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: همدان شهر سرداران علم، شعر و نبرد است و سرداران رشید در همه عرصه‌ها از این شهر برخاسته‌اند و همدان به حق دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ای که هر یک از نیروهای مسلح برای حفظ نظام گذاشته‌اند کم نیست، گفت: تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان در سال‌های 93 و 92 رتبه ممتاز طرح تربیت سرباز را کسب کرده است.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بیشترین عامل فرار سربازان از خدمت عوامل بیرون از یگان است، تصریح کرد: نباید منتظر ماند تا افراد بیرون از یگان‌ها، مشکلات بیرونی از یگان را که در فرار از خدمت دخیل هستند را حل کنند، بلکه باید راهکارهای درون یگانی برای این موضوع ارائه شود.

وی نخستین گام در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم را تبدیل پیشگیری به باور ذهنی و عملی دانست و تأکید کرد: براساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) همه موظف هستیم که نسبت به پیگیری موضوع پیشگیری از جرم و گناه اقدام کنیم.

صالحی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را به تعاون و همکاری در کارهای نیک توصیه کرده و از همکاری در انجام گناه و جرم برهزر می‌دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه‌های تخلف و گناه حرام است، بیان کرد: نگاه پیشگیرانه در واقع با شناخت دغدغه‌ها و مشکلات حاصل می‌شود.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برای اینکه سربازان برای انجام خدمت ترغیب شوند نیازمند به حرفه آموزی و پر کردن اوقات فراقت خود هستند و در این راستا نهادهای دولتی باید با پادگان‌ها همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه تفکر پیشگیرانه باید ذهنی و عملی باشد، تأکید کرد: همه باید باور اعتقادی نسبت به پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در قرآن کریم هفت گناه کبیره که انسان را به جهنم می‌فرستد یاد شده است، تصریح کرد: یکی از این هفت گناه کبیره فرار از جبهه جنگ است و قرآن کریم می‌فرماید که باید در برابر دشمن ایستادگی کرد و هرآنچه که در توان است را در مقابله با دشمن باید به کار گرفت.

وی افزود: وظیفه ما در برابر فرار از خدمت انجام کار عملیاتی است و تاکنون که 114 راهکار در مجامع برگزار شده ارائه شده را باید عملیاتی کنیم چراکه با صحبت کردن کار انجام نمی‌شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح به سخنان استاندار همدان که بر ضرورت حرفه آموزی سربازان در پادگان‌ها تأکید کرد اشاره و گفت: برای اینکه سربازان برای انجام خدمت ترغیب شوند نیازمند به حرفه آموزی و پر کردن اوقات خود هستند و در این راستا نهادهای دولتی باید به پادگان‌ها کمک کنند.

وی بیان کرد: در راستای خوشایند سازی یگان‌ها، استانداری و دستگاه‌های دولتی کمک کنند تا کتابخانه، سالن ورزشی و وسایل ورزشی و دیگر امکانات مورد نیاز تهیه شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات