خبرهای داغ:
قائم مقام ستاد اقامه نماز:

مساجد بین راهی برای زائران حسینی فعال باشند

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: مساجد بین راهی برای زائران حسینی باید فعال باشد و به ارائه خدمات بپردازند و امکانات نماز برای زائران در موکب‌های برپا شده فراهم شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۰۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود مظفر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری شورای اقامه نماز مناطق 4 و 5 کشور ، اظهار داشت: چهارمین اجلاس سراسری نماز با هدف سنجش و تبیین دستاوردهای ترویج فرهنگ نماز اوایل بهمن‌ماه امسال به میزبانی قزوین برگزار می‌شود که در این راستا با برپایی این اجلاس‌ها به دنبال آمادگی برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس سراسری هستیم.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا توصیه‌های مقام معظم رهبری که در طول سالهای گذشته در این مورد داشته‌اند را انجام دهیم و ببینیم در کجای کار قرار داریم و به چه سمتی پیش می‌رویم.

قائم مقام رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برنامه‌های پیش رو بیان کرد: مهمترین برنامه‌ها در 3 بخش برگزار می شود و اولویت برنامه‌ها را بر روی نسل نو که کودکان، نوجوانان و جوانان پایه‌ریزی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در بخش کودکان با کمک بهزیستی طرح نیک نماز یاوران را در مهد کودک‌ها آغاز کردیم و در آموزش و پرورش نیز طرح یاوران نماز در مدارس و در راستای تشکل‌های مردمی انجمن‌های مردمی یاوران نماز را آغاز کردیم تا خود مردم ترویج فرهنگ نماز را بر عهده بگیرند، چرا که عزم جدی در این جهاد اکبر لازم است و امیدواریم با عزم عمومی در راستای اقامه نماز گام برداریم.

مظفر با اشاره به اجتماع عظیم شیعیان در اربعین حسینی بیان کرد: در این راستا برای اشاعه فرهنگ نماز جلساتی را با استانداران داشتیم و دستورالعملی را در 3 بخش ابلاغ کردیم.

وی عنوان کرد: در بخش نخست این ابلاغیه مساجد بین راهی برای زائران حسینی باید فعال باشد و به ارائه خدمات بپردازند، در بخش دوم در پشت مرز امکانات برای اقامه نماز فراهم شود و در سومین بخش باید از مسیر نجف به کربلا امکانات نماز برای زائران در موکب‌های برپا شده فراهم شود.

قائم مقام رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اصل برنامه‌هایی که امسال به آن می‌پردازیم این است که بدانیم مسئولان ما در بحث نماز چه اقداماتی داشته‌اند و به کجا رسیده‌اند و در کدام بخش‌ها خلأ وجود دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت اقامه نماز صبح در مساجد کشور مطلوب نیست، اظهار داشت: صدا و سیما و وزارت ارشاد باید در زمینه ساخت فیلم، کلیپ و برنامه با موضوع نماز بیشتر تلاش کنند، ضمن اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد کمرنگ است که باید با برنامه‌ریزی صحیح حضور نسل نو را در مساجد تقویت کنیم.

مظفر عنوان کرد: تمام سعی بر این است تا نماز جماعت در ادارات شکل گیرد اما در صورتی که در نزدیکی اداره‌ای مسجدی وجود داشته باشد باید کارمندان اداره برای اقامه نماز به آن مسجد رجوع کنند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این اجلاس این است تا از ابتدای سال مرور و بازخوانی بر روی برنامه‌ها از ابتدای سال داشته باشیم و اصلاحاتی در طرح نظام جامع ارزیابی انجام دهیم تا دقیق و کامل باشد.

قائم مقام رئیس ستاد اقامه نماز کشور از تمهیدات مدیریتی و فعال بودن اقامه نماز در ادارات سخن راند و گفت: برخی دستگاه‌هایی که نمره کمتری در بحث برپایی نماز و مشارکت کارمندان در نماز کسب می‌کنند به طور محرمانه تذکر می‌گیرند و ادارات فعال نیز در پایان هر سال مورد تشوق قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات