خبرهای داغ:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان از اثرات راهپیمایی بزرگ اربعین را ایجاد وفاق و همدلی بین دو کشور ایران و عراق دانست و گفت: باید از این راهپیمایی عظیم حداکثر استفاده در راستای تعلیق قلوب و اتحاد و هماهنگی و برادری صورت گیرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۰۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی‌ورکشی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین با جمعیت انبوه بیش از 20 میلیون نفر در یک روز و مکان نظرات جهانیان را به خود جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ مراسم مذهبی که با این جمعیت انبوه برگزار شود نداشته‌ایم، افزود: این حرکت نگاه‌های بیرونی را به خود جلب کرده و در افراد حقیقیت‌جوی این سوال ایجاد می‌شود که برای چه این جمعیت در یک روز و در یک مکان واحد جمع شده‌اند.

وی اثرات دیگر راهپیمایی بزرگ اربعین را ایجاد وفاق و همدلی بین دو کشور ایران و عراق دانست و بیان کرد: ایران و عراق 8 سال جنگ باهم داشته و این راهپیمایی زمینه وفاق و همدلی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، بین دو کشور با جمعیت اکثریت شیعه ایجاد خواهد کرد.

طالقانی‌ورکشی با بیان اینکه در این سفر افراد زیادی با سلیقه‌های مختلف سیاسی از کشور ما در راهپیمایی هم‌سفر و هم‌قدم می‌شوند، عنوان کرد: این پیاده‌روی و زیارت موجب صفای روح و باطن انسان به ویژه جوانان می‌شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد همدان تاکید کرد: در راهپیمایی اربعین توفیق و فرصت خدمتگذاری برای افراد ایجاد می‌شود به طوریکه انسجام خوبی برای خدمتگذاری به زائران پیدا شده است.

وی تصریح کرد: باید از این راهپیمایی عظیم حداکثر استفاده در راستای تعلیق قلوب و اتحاد و هماهنگی و برادری صورت گیرد.

طالقانی‌ورکشی با اشاره به تاثیرات منطقه‌ای این راهپیمایی عظیم گفت: این راهپیمایی در خاورمیانه و دنیای اسلام این پیام را می‌رساند که گروهی با اکثریت شیعه در منطقه حضور دارند و بخشی از دنیای اسلام بوده که جمعیت قابل توجهی نیز هستند و باید حرف‌های آنان شنیده شود و در تصمیم‌گیری‌های جهان اسلام به نظرات آنان توجه شود.

وی افزود: راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده این است که جهان اسلام فقط همین جهانی که رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌کنند، نیست بلکه جمعیت انبوهی به نام شیعه وجود دارد که در اسلام اثرگذار است و باید با آنان تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات