امام جمعه قوچان در جمع دانشجویان بسیجی:

روحیه و تفکر بسیجی سبب پیشرفت ما در عرصه‌های مختلف بوده است

امام جمعه قوچان گفت: روحیه و تفکر بسیجی که در میان آحاد ملت ایران وجود دارد، یکی از دلایل پیروزی بر استکبار جهانی است ما در سایه این تفکر به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته ایم.
کد خبر: ۸۶۰۱۸۵۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در دیدار دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قوچان در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: امروز همه شاهد عظمت بسیج و حقیقت تأثیرگذاری و فراگیر بودن آن هستیم به طوری که بسیاری از کشورها از الگوی بسیجی ملت ایران برای ایستادگی در برابر استکبار استفاده کردند.

وی با بیان اینکه جوانان دارای استعداد و فهم بالایی بوده و می‌توانند کشور را با ایمان، تدین و فکر خوب اداره کنند، تصریح کرد: بسیج دارای معنا و پیام‌های زیادی بوده که دارای همه قابلیت‌ها و ارزش‌های انسانی است و بسیاری از سیاسیون اهل فکر و تدبیر در آن زمان نمی‌دانستند که چرا امام خمینی(ره) فرمان تشکیل این نهاد را صادر کرده و چه اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد.

امام جمعه قوچان با تأکید بر اینکه برای آزادگی و وابسته نبودن یک ملت باید همه مردم پای کار باشند، بیان کرد: ایران اسلامی مثل دولت‌ها و کشورهایی نبوده که هرکس کار خود را انجام بدهد بلکه این یک نظام مردمی است که با تعیین رئیس جمهور، مجلس و... از دستاوردهای آن نظام نیز خود دفاع می‌کند.

وی با یادآوری اینکه در جریان دفاع مقدس همه ملت در وسط میدان بودند و جز روحیه بسیجی چیز دیگری نمی‌توانست انگیزه ایجاد کند، گفت: بسیاری از شخصیت‌ها و دانشمندان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری بسیجی هستند و دانشجوی بسیجی باید بهتر درس‌خواندن را اولویت کارهای خود قرار بدهد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی قوچان حجاب، عفاف، دینداری، تقید به واجبات و دغدغه داشتن در عبادات را زیبنده یک دانشجوی بسیجی دانست و تأکید کرد: امروز دشمن به دلیل شکست در مرزهای خاکی با استفاده از ماهواره، شبکه‌های اجتماعی، فریب‌ها، دروغ‌ها و حرف‌های پوچ و واهی مرزهای اندیشه و فکری ملت ایران را نشانه گرفته و موجبات تهاجم فرهنگی را فراهم ساخته است.

وی با تأکید بر اینکه باید تفکر بسیجی در میان ملت، جوانان و به ویژه دانشگاه‌ها فرهنگ‌سازی شود، یادآور شد: بصیرت داشتن شایسته یک نیروی بسیجی بوده که باید مراقب بود دشمن به روش‌های متفاوت به دنبال نفوذ و گرفتن روحیه مجاهدت از ملت ایران است.

طباطبایی با اشاره به اینکه در پرونده آمریکا جز خیانت، عهدشکنی، تجاوز و... هیچ نقطه مورد اعتمادی وجود ندارد، عنوان کرد: امروز اگر در عرصه‌های مختلف مثل حوزه علمی موفقیت‌هایی نصیب جمهوری اسلامی ایران شده در سایه قطع ارتباط با آمریکا بوده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای ماهیت ضد استکباری بوده و استکبار جهانی برای حاکم کردن تفکر خود تمام این جنایات را در سراسر جهان انجام می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها