رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان:

بسیج، مقاومت در برابر استکبار را به جهانیان آموخت

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان بیان داشت: بسیج، چگونگی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار را به جهانیان آموخت بطوریکه این تشکل مقدس الگویی برای کشورهای مظلوم شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۶۵۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در تجمع 10 هزار نفری بسیجیان قوچان در مصلی قبای این شهرستان با بیان اینکه این نهاد مردمی و مقدس جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است، گفت: اخلاص و ساده‌زیستی نخستین شاخه بسیج و نیروهای بسیجی بوده و این بدان معناست که نیرویی تنها برای خدا مجاهدت می‌کند و با تلاش و فداکاری اعتقاد دارد که با خدا بودن و کار برای خدا سبب همراهی خدا با او می‌شود.

وی، تدین و دینداری را ویژگی دوم نیروهای بسیجی برشمرده و افزود: بسیجیان آنقدر به دین و دینداری تقید دارند که دیدن روی آنها انسان را به یاد خدا می‌اندازد و به طور مخصوص توجه ویژه آنها به نماز اول وقت و پرهیز از محرمات قابل توجه است.

امام جمعه قوچان تأکید کرد: بسیجیان اعتقاد واقعی به اصل امام، رهبری و زعامت دینی دارند و با پیروی از ولایت فقیه در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که شجاعت و و دلاورمردی همیشه جزء شاخص‌های آنان به شمار می‌رود.

طباطبایی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران تحولات جهان را رقم زده است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) حرکت بزرگ و تحول عظیم را در کشور ایران رقم زد که الگویی برای اقتدا کردن همه ملت‌های جهان شده است..

وی بسیج را الگویی برای همه ملت‌های جهان برشمرده و خاطر نشان کرد: تشکیل بسیج در ایران اسلامی موجب شد تا ملت‌هایی همچون سوریه و عراق با الهام گرفتن از این پتانسیل مردم چگونه مقاومت کردن و ایستادگی در برابر دشمن را فرا بگیرند.

طباطبایی یادآور شد: امروز اگر در عراق گروه‌های مقاومت تشکیل شده تا در برابر تجاوزات دشمن دفاع کنند با تشکیل بسیج مردمی بوده تا به عنوان مدافعان حرم توطئه و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان اظهار کرد: بسیج به فرمان امام خمینی تشکیل شد و ضرورت تشکیل این نهاد مردمی بر اساس نگاه الهی ایشان بود و می‌دانست که انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد و ملت باید خود در برابر این زورگویی و تهاجم ایستادگی کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر ملتی بخواهد آزاد و پیروز باشد باید تمام ملت خود را در برابر دشمن بسیج کرده تا مقاومت و ایستادگی کنند، عنوان کرد: بهترین نیروی دفاعی و رزمنده در شرایط سخت بسیج بوده و این تنها یک شاخصه این ارتش بیست میلیونی است زیرا در تمام ابعاد و میدان‌های مختلف مثل فرهنگی، علمی، هسته‌ای و... حضور پررنگ و مؤثری دارد.

امام جمعه قوچان اظهار کرد: بسیجی باید بصیرت داشته و شناخت کاملی از دشمن یعنی آمریکا و استکبار جهانی کسب کند و بداند که نمی‌توان به حرف استکبار و آمریکایی که در پرونده اعمالش دروغ و زورگویی است اعتماد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها