خبرهای داغ:
امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: اگر تفکر بسیجی در کشور نهادینه شود، هیچ قدرتی نمی تواند با آن برابری کند.
کد خبر: ۸۵۹۶۹۰۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاري بسيج، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، در خطبه های نخست آن با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، گفت: باید در این زمینه با کمترین هزینه و برخورد، بهترین راه را به منحرف نشان داد، چرا که اگر کسی با منطق راه حق را پیدا کند دیگر از راه حق بیرون نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: رعایت حقوق دیگران، خواندن نماز و قرآن از شیوه های بندگی خداوند است.

وی همچنین با دعوت مردم و نمازگزارن به تقوای الهی، گفت: با کسب تقوا و پیشه کردن صبر در مقابل گناهان، می توان خود را از آتش جهنم بیمه کرد.

امام جمعه بجنورد با استناد به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه صبر برای ایمانِ یک مسلمان، همانند سر است نسبت به بدن، عنوان کرد: انسان مسلمانی که صبوری ندارد، دینش ناقص است.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، اشاره به اتفاقات اخیر در پاریس داشت و افزود: این حملات تروریستی که در پاریس و اروپا شکل گرفت و همه ذهن ها را به خود مشغول کرده است، را می توان از دو بُعد مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در منابع دینی و روایات ذکر شده است کسی که برای دیگران چاهی بکند، خود در آن چاه گرفتار خواهد شد، تصریح کرد: ما مسلمانان اعتقاد داریم که هیچ چیزی در عالم بی پاسخ نمی ماند و خدا به وقتش، ظلم را به ظالم بازمی گرداند.

وی عنوان کرد: کسانی که به ظالم کمک می کردند و او را برای کشتن انسان های مظلوم تشویق می کردند، همانند قاتل باید مجازات شوند.

وی با اذعان بر اینکه غرب و اورپا با حمایت از تکفیری ها سبب پرورش این مارها شده اند، گفت: حال این مارها دامن خودشان را گرفته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: ما از کشتار انسان های بی گناه خوشحال نیستیم و از این اتفاقات متأثر می شویم اما این حملات یک هشدار بود به سردمداران  کشورهای اروپایی و آمریکایی که با حمایت های مالی، تبلیغاتی و سیاسی از داعش و تکفیری ها، سبب گسترش تروریسم شدند.

وی تصریح کرد: باید این حاکمان، گوشه ای از درد و ناامنی مردم سوریه و دیگر کشورهای جنگ زده منطقه را احساس کنند.

حجت الاسلام یعقوبی خاطر نشان کرد: البته زیاد هم نباید به این اتفاقات خوش بین بود، چرا که احتمال توطئه هم وجود دارد، همانند اتفاقی که در 11 سپتامبر رخ داد که باعث بوجود آمدن موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جهان شد.

وی اظهار داشت: این ها شیطان و فریبکار هستند و حاضرند کشورشان را نا امن کنند تا با بدبین کردن اذهان، علیه مسلمانان و تبلیغات ضد اسلامی، تمام دنیا نا امن شود تا بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اروپا ادعا دارد که مهد تمدن است اما در توحش زندگی می کند، گفت: باید مواظب باشیم، چرا که احتمال توطئه وجود دارد و هیچ بعید نیست این جریانات، مقدمه یک حضور دیگر در منطقه باشد.

وی عنوان کرد: دشمن، انقلاب اسلامی ایران را مانع راه خود می داند، چرا که انقلاب اسلامی دارد تمدن سازی می کند و باید این تحلیل را جدی گرفت.

امام جمعه بجنورد با اشاره به 7میلیون مسلمانی که در فرانسه گرفتار نا امنی شده اند، خاطر نشان کرد: بعد از مذاکرات، دامن زدن به اسلام هراسی فروکش کرده بود، اما دوباره می خواهند به بهانه های گوناگون این موضوع را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

وی اشاره ای نیز به مناسبت های هفته و روز 5 آذر داشت و عنوان کرد: امام(ره) با دستور تشکیل بسیج مستضعفین در سال 1358، آینده را دید، چرا که اگر تفکر بسیجی در کشور نهادینه شود، هیچ قدرتی نمی تواند با آن برابری کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، وجود تفکر بسیجی در یمن، عراق، سوریه و لبنان و... را عامل پیروزی در مقابل مستکبران و ظالمان دانست و عنوان کرد: به تعبیر امام(ره)، بسیج لطفِ آشکار در انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به دو عامل تاثیرگذار  در شکل گیری جریان و تفکر بسیجی، گفت: سست نشدن در عقیده و اخلاق مداری دو عاملی است که بسیجیان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیجی فعال، به داشتن سابقه عضویت در بسیج نیست، خاطر نشان کرد: باید اخلاق را در برخورد با مردم از دست ندهید، چرا که اگر رفتار نادرستی از یک بسیجی سر بزند، آن را به حساب انقلاب می نویسند، بنابراین بسیجی فعال کسی است که صبر و بردباری داشته باشد و در مسیر مستقیم، از اسلام و ولایت پاسداری کند.

وی با اشاره به  فعالیت 350هزار بسیجی در استان خراسان شمالی، تاکید کرد: بسیج نماد نظم و انضباط است و باید در مسیر زدودن منکرها پیشگام باشد و این تعداد بسیجی در استان، پشتوانه مستحکمی برای پاسداری از جبهه های حق علیه باطل است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مقدمات برگزاری کنگره 3هزار شهید خراسان شمالی در حال آماده سازی است، عنوان کرد: این یادبود قرار است در سال آینده برگزار شود تا فرهنگ بسیجی و شهادت بیشتر در جامعه تبیین شود.

وی اشاره ای نیز به ابلاغ سیاست های محیط زیست که توسط مقام معظم رهبری ارائه شد، داشت و افزود: مطالب مهمی را رهبری در این خصوص ارائه دادند که باید برای رسیدن به مرحله عملیاتی آن، تلاش شود.

وی اظهار داشت: برای سالم بودن محیط زیست همه باید دست به دست هم بدهیم و محیط زندگی خود را از آلودگی ها دور نگاه داریم.

وی با اذعان بر اینکه سازمان محیط زیست تلاش های بسیاری را انجام می دهد اما هنوز برای رسیدن به قله های مطلوب کار زیادی دارد، از مسئولان خواست: ساز و کارها را درست کنند و راه های اجرایی را پیدا کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با انتقاد از ایجاد گرد و غبار سنگ شکن در کنار منازل مسکونی و همچنین بوی بد فاضلاب ها که برای مردم آزار دهنده شده است، این اقدامات را خیانت به محیط زیست دانست.

وی با اشاره به سخنان رهبری در جمع دانشگاهیان، خاطر نشان کرد: دانشگاه مرکز تحصیل و تهذیب است و باید بهترین انسان ها را تربیت کند و به جامعه اسلامی تحویل دهد.

وی با بیان اینکه کسی مخالف شادی نیست، گفت: چه منطقی است که به خاطر شاد بودن دانشجویان، اردوهای مختلط برگزار شود!

وی با تاکید بر اینکه مگر غربی ها از این اختلاط چه بهره ای بردند، گفت: اگر حرمت بین دختر و پسر از بین برود جامعه فلج می شود، چرا که انسان های مفیدی در دانشگاه ها تربیت نمی شوند و سربار جامعه خواهند بود.

امام جمعه بجنورد دانشگاه ها را مهد تربیت انسان های کارآمد و تحصیل کرده دانست و عنوان کرد: پول بیت المال هزینه می شود تا این انسان ها برای هدایت کشور موثر واقع شوند، نکند آنها را به مسائل بی ارزش که محل آن دانشگاه نیست، سرگرم کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در این خصوص، موضوع پایان نامه نویسی که در بین برخی دانشجویان باب شده است را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد: اینجور درس خواندن های اجاره ای و با پول، دردی را از کشور دوا نمی کند، چرا که با این روش، دکتر و مهندس شدن زحمتی ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان بیدار شوند، دشمن همواره در حال کار است، باید فضای دانشگاه ها را با نمادهای دینی مزین کنید، سخنرانانی دعوت نشوند که در دانشگاه ها تنش ایجاد کنند، افراد حزب اللهی را در دانشگاه حفظ کنید و همه اساتید، مسئولان و مجموعه وزارت علوم در این زمینه هوشیار باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها