خبرهای داغ:
24 آبان ماه؛

نشست استانی مجمع بسیج استان همدان برگزار می‌شود

دبیر مجمع بسیج استان همدان از برگزاری نشست استانی مجمع بسیج در 24 آبان ماه سال جاری در مجتمع انصارالحسین (ع) همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۲۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایوب حضرتی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رسالت و عملکرد مجمع بسیج استان همدان اظهار کرد: مجمع بسیج استان بزرگترین جمع نخبگان و صاحب نظران است.

وی با اشاره به ارکان مختلف و اقشار بیست‌گانه بسیج از دانش‌آموزی تا پیشکسوتان افزود: از جمله این ارکان کارگروه‌های دهگانه شامل کارگروه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، بانوان، تربیتی(اخلاقی)، دفاعی(امنیتی)، سلامت، مدیریت آب و معماری اسلامی است.

مسئول معاونت راهبردی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: در جلسات کارگروه‌ها باید مسائل و مشکلات بررسی شود و راهکارهای عملی ارائه شود.

وی با اشاره به فرآیند پیشنهادات برای حل مشکلات بیان کرد: بعد از طرح و تأیید موضوعات در کارگروه، موضوع به صحن عمومی مجمع راه پیدا می‌کند سپس در کارگروه عمومی تلفیق و با رأی اکثریت به تصویب رسیده و تبدیل به سند می‌شود که بعد از آن تمام دستگاه‌ها و مسئولین موظف به همکاری با مجمع هستند.

حضرتی اضافه کرد: تشکیل مجمع بسیج از نخبگان و صاحب نظران بسیجی که تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند کمک می‌کند مجمع بسیج یک مرجع برای حل مشکلات استانی باشد.

وی ادامه داد: این مجمع در سطح شهرستانی نیز فعال بوده و رسالت آن حل مشکلات شهرستان مربوطه است و در ذیل مجمع شهرستانی نیز 6 کارگروه فعال وجود دارد.

* مجمع بسیج استان ماهیتی 100 درصد بسیجی دارد

دبیر مجمع بسیج استان همدان بیان داشت: مجمع بسیج استان با وجود وابستگی به سپاه و بسیج، بر اساس اراده و نظرات بسیجیان و بدون توجه به مقام سازمانی اداره می‌شود و ماهیت آن 100 درصد بسیجی است.

وی اضافه کرد: مجمع شهرستان و استان طی رای گیری اعضا هیات رییسه را انتخاب می‌کنند و فرماندهان نواحی به عنوان نایب رئیس کمک می‌کنند تا مصوبات مجامع به نتیجه برسد.

حضرتی اظهار داشت: در سال گذشته 40 راهکار برای ارتقای جذب مطرح و تبدیل به سند شده و در نهایت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

*برگزاری دو کارگروه سلامت و دفاعی (امنیتی) در مجمع بسیج استان

وی با بیان اینکه هر سال مجمع کشوری برگزار می‌شود، گفت: همه مجامع استانی در این مجمع شرکت می‌کنند و اداره کارگروه‌ها توسط بسیجیان صاحب فکر است و رئیس هر کارگروه طی انتخابات، انتخاب می‌شود و سپاه و بسیج نقشی در انتخاب آنها ندارد.

مسئول معاونت راهبردی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: نشست استانی مجمع بسیج 24 آبان ماه در مجتمع انصارالحسین (ع) برگزار می‌شود.

به گفته وی در این نشست دو کارگروه سلامت که توسط بسیج جامعه پزشکی اداره می‌شود درباره راهکارهای نرخ باروری و کارگروه دفاعی (امنیتی) که توسط معاونت عملیات اداره می‌شود درباره مقابله با مصرف مواد مخدر به ارائه پیشنهاد خواهند پرداخت.

*طرح‌های برجسته‌ای توسط مجمع بسیج شهرستانی تصویب و اجرایی شده است

حضرتی عنوان کرد: مجمع بسیج استانی و شهرستانی با تایید سردار نقدی رییس بسیج مستضعفین در سال 90-91 تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی از طرح‌های برجسته که توسط مجمع بسیج شهرستانی در شهرستان‌های استان تصویب و اجرایی شده خبر داد و افزود: از جمله این طرح‌ها در شهرستان فامنین، تصویب طرح شهرک صنعتی بوده که تا مرحله تملیک زمین پیش رفته است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان ابراز داشت: در شهرستان تویسرکان به دلیل کمبود آب کشت جایگزین زعفران و همچنین بازیافت زباله تصویب شده و توسط دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کبودراهنگ 162 حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز مسدود شد، اضافه کرد: در شهرستان ملایر طرح حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست تصویب و اقدامات اولیه توسط بهزیستی در حال انجام است.

حضرتی خاطرنشان کرد: در شهرستان اسدآباد نیز تصویب شد یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی در گردنه اسدآباد مستقر شود.

وی در پایان در خصوص الزام اجرایی شدن طرح‌ها بیان داشت: اگر مسئولین به صاحب نظر بودن و متعهد بودن و ترکیب صاحب نظران مجمع اعتقاد داشته باشند ایمان بیشتری به مصوبات خواهند داشت و همکاری بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات