خبرهای داغ:
فردا صورت می‌گیرد

رونمایی از تندیس میرسیدعلی همدانی در همدان

مراسم رونمایی از تندیس میرسیدعلی همدانی چهارشنبه 20 آبان ماه در پارک میرسیدعلی همدانی با حضور میهمانان خارجی و مدیران و مسئولان استانی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۰۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در راستای معرفی مفاخر و مشاهیر و شخصیت های مذهبی کهن دیار همدان؛ ساخت اولین تندیس عالم و عارف بزرگ میرسیدعلی همدانی در دستور کار معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

ساخت این تندیس که 2 ماه به طول انجامید توسط استادکاران و مجسمه سازان شهر همدان طراحی و اجرا شده است.

طراحی تندیس این عارف همدانی توسط استاد احمد میرزایی و اجرا و ساخت آن توسط استاد مهدی احمدی انجام شده که طراحی و ساخت اغلب تندیس ها و المان های سطح شهر توسط این مجسمه‌سازان انجام می‌شود.

تندیس میرسیدعلی همدانی در پارکی به نام همین عالم برجسته در بلوار ارم همدان نصب و رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از تندیس میرسیدعلی همدانی فردا ساعت 16 در پارک میرسیدعلی همدانی با حضور میهمانان خارجی و مدیران و مسئولان استانی صورت می‌گیرد.

در همین راستا نیز اولین همایش بین المللی نکوداشت میرسیدعلی همدانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 آبان ماه در سالن شهدای استانداری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ میرسیدعلی همدانی از عالمان شیعه است که شخصیتی کم نظیر دارد. وی عالمی متبحر در علوم معقول و منقول و عارفی صاحب کرامت بود.

میرسیدعلی همدانی یکی از نوابغ و شخصیت های طراز اول ایرانی است که با سفر به شبه جزیره هند، پاکستان، ماوراءالنهر، شام و بلاد عربی به فعالیت های گوناگون دینی و فرهنگی پرداخت؛ به طوری که رواج و گسترش دین مبین اسلام و زبان ادبیات فارسی میان مردم کشمیر مرهون سعی و تلاش آن بزرگ مرد همدانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات