خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه عرفان به معنی پاکی، سلامت و وحدت است، گفت: عارف واقعی کسی است که منیت را در خود از بین برده باشد و کاری که میرسید علی همدانی در شبه قاره به انجام رساند بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۸۵۹۳۰۸۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله احمد احمدی شامگاه امروز در آئین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی میرسید علی همدانی اظهار داشت: یک اصل اساسی بین همه ادیان این است که بازگشت همه به سوی خداوند است و انسان هر چیزی را که برای خودش ضرر دارد را برای دیگران نیز مناسب نمی‌داند.

وی افزود: اگر شخصی اهل احسان باشد مورد تحسین دیگران نیز قرار می‌گیرند و این اساس اخلاق است که در این راستا سنگین ترین کتاب را در مورد اخلاق نظری به رشته تحریر درآورده‌ام که در انتظار چاپ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: هر کاری را بدون غرض و از آن جهت که کار خیر است انجام دهید اما به این معتقدم که در کلامی که امیرالمومنین نوشته‌اند:«هرچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند و هرچیزی را که از آن کراهت داری برای دیگران نیز کراهت داشته باش» و این اساس اخلاق است.

وی بیان کرد: آدمی در ذات و بن تفکر خود از رنج دیگران رنج می‌برد و اساس دین نیز همین امر است که در آیات قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است، ضمن اینکه یکی از سخنان حضرت عیسی در انجیل نیز همین مورد است.

احمدی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) نیز که می‌فرمایند«مگر دین غیر از محبت است»، گفت: این اعتقاد اصلی در دین است که باید به خاطر داشته باشیم، ضمن اینکه ذات آدمی دارای کرامت است.

وی با اشاره به جنایات سخیف تروریست‌های تکفیری بیان کرد: با سر بریدن، آدم کشی و غیره نمی‌شود دین را عرضه کرد که باید به وهابیت با اعتقادات سخیفش مبنی بر مسلمان کشی و غیره لعنت فرستاد، تکفیر به معنی این است که همه انسانها و در ابتدا مسلمانان کافر هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اخباری از عراق و سوریه می‌رسد که بدن هر انسان آزاده خواهی از شنیدن آن به لرزه در می‌آید در صورتی که پیامبر اسلام نوید دین محبت را داد و دین اسلام دین مهربانی‌ها است.

وی با بیان اینکه اقدامات عارفان و متصوفه واقعی تأثیر زیادی در عالم اسلام داشته است، گفت: میرسید علی همدانی از همدان و از خانواده متمکن و وابسته به حکومت بود که خانواده را رها کرد و با عده‌ای به سمت دیار هند حرکت کرد.

احمدی افزود: میر سید علی همدانی به شاگردانش آموخت که در رشته‌های مختلف کار کنند و درآمد خود را در راه خداوند هزینه کنند و زبان فارسی را به مکان‌های مختلف برد و کلام فارسی در اماکن زیارتی و ساری اماکن این سرزمین‌ها نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه عرفان به معنی پاکی، سلامت و وحدت است، گفت: عارف واقعی کسی است که منیت را در خود از بین برده باشد و کاری که میر سید علی همدانی در شبه قاره به انجام رساند بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات