خبرهای داغ:
مسئول بسيج دانش آموزی شهرستان مهدیشهر:

اجراي 12 برنامه شاخص ويژه هفته بسيج دانش آموزي در مهديشهر

فرمانده حوزه دانش آموزی شهرستان مهدیشهر از برگزاری 12 برنامه شاخص در هفته بسیج دانش آموزی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۷۳۱۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در مهديشهر اظهار داشت: هشتم آبان ماه یادآور حماسهجاویدان و قهرمانه دلاورمردانی است كه افتخارات بزرگیرا برای نسل های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند و به حق این روز به عنوان روز بسیج دانش آموزی نام گرفت.

رهایی گفت: دوران پس از جنگ نیز بسیج دانش آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش آموزان عزیز از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و با تصویب قانون تشکیلو توسعه بسیج دانش آموزی توسط مجلسشورای اسلامی با فعالیت هایمناسب و متنوع خود عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشت.

وی افزود: امروز می بینیم که جوانان این مرز و بوم در قالب یک تشکل الهی با حضور فعال در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و سازندگی کشور این نقش برجسته خود را به بهترین نحو تداوم می بخشند.

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی ظرفیتو توانمندی بالفعل بسیج دانش آموزی در انجام فعالیت های گسترده کمی و کیفی در عرصه های علمی، فرهنگی، معرفتی، سازندگی و اجتماعی به جامعه با هدف انتقال عالمانه میراث جاودان فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده ساز دانش آموزان کشور برنامه‌هایی ویژه در این هفته در مدارس مهدیشهر برگزار می شود.

وی آذین بندی و فضاسازی مناسب حوزه ها، واحدها و مدارس، نواختن زنگ ایثار و شهادت همزمان در سراسر مدارس، اجرای آئین ایثار و شجاعت به نام شهیدان «ایران قربانی» در مدارس دخترانه و «رضا سلیمانی» در مدارس پسرانه از برنامه های این هفته عنوان کرد.

رهایی همچنین از برگزاری یادواره شهدای شاخص و شهدای شهرستان در مدارس، راه اندازی هیأت های مذهبی در مدارس و برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین در ایام محرم، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی در عرصه های ورزشی، علمی، هنری و قرآنی در روز 11 ابان را از دیگر برنامه های شاخص این هفته عنوان كرد.

وی خاطرنشان کرد: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز و معلم، برگزاری صبحگاه سراسری در واحدهای مقاومتو تجلیل از دانش آموزانفعال در برنامه های بسیج، برگزاری نشست های معرفتی در بصیرتی حلقه های صالحین در سطح واحدها در این هفته اجرا می شود.

رهایی گفت: اجرای طرح سرگذشت پژوهیو شناسایی و معرفی شهید شاخص حوزه به مرکز استان، برگزاری رزمایشپدافند غیرعامل از دیگر برنامه های اجرایی این هفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار