خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

نباید اختلاف نظرها در خصوص برجام موجب اختلاف بین مردم شود

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته با بیان اینکه بالاخره برجام پس از صحبت های بسیار مخالفان و موافقان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: نباید این اختلاف نظرها موجب اختلاف و کشمکش بین مردم شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۷۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: نباید این مساله سیاسی وحدت را از بین ببرد، انسجام ملت باید حفظ و زیر چتر ولایت به طور متحد حرکت کنیم و دولت باید در این فضای باز شده باید موضوع توافق را به مرحله اجرا بگذازد.
وی با اشاره به هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مساله پسا برجام، اظهار کرد: نباید این مساله موجب عادی شدن روابط بین ایران و آمریکا شود چراکه جنایات آمریکا برای این ملت فراموش ناشدنی است.
آیت الله شبستری با تاکید به اینکه آن ها به دنبال راه نفوذ به کشور هستند و این موضوع بسیار خطرناک است، تاکید کرد: می خواهند از طریق جنگ نرم و جنگ فرهنگی باورهای مردم را تغییر و اخلاقیات مردم را سست کنند و بسیجیان و عموم مردم باید به فکر تقویت مسایل فرهنگی باشند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: آن چنانکه در دوران دفاع مقدس ملت ایران مقاومت کردند در این جنگ نرم نیز با مقاومت اجازه نفوذ به دشمن را نمی دهیم.
وی همچنین با اشاره به شهادت مدافع حرم سردار همدانی در جبهه مقاومت سوریه، گفت: شهید همدانی از مشاوران نظامی قوی ایران در سوریه بود که در جنگ با گروهک های تروریستی نقش بسیار تاثیرگذاری در آن جا ایفا کرد و پس از مجاهدت در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس، سرانجام در خط مقدم نبرد با تروریست های داعشی به شهادت رسید.
آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: اگر هدایت های ایران نبود، هم عراق و هم سوریه سقوط کرده بود ولی به لطف خدا و تشکیل بسیج از طرف سرداران ایرانی موفق به از بین بردن تروریست ها شدند.
عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مثل هایی همچون عیسی به دین خود موسی به دین خود مثل های استکباری بوده و مورد تایید اسلام نیست.
وی افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، اشرار و سلاطین بر آن جامعه مسلط شده و در آسمان ها و زمین یاری گری برای آن جامعه نخواهد بود.
امام جمعه تبریز، تاکید کرد: عزاداران و عاشقان حسین(ع) بیایید در این هفته امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف اصلی حضرت امام حسین(ع) بود، نسبت به این مهم توجه کرده و این واجب فراموش شده را احیا و عشق خودمان را به حضرت سیدالشهداء(ع) در عمل ثابت کنیم.
وی مصادیقی همچون سد معبر، نواختن طبل های دستجات که موجب اذیت مردم می شود، طول دادن عزاداری پس از ساعت 12شب را از جمله منکراتی دانست و گفت: این امور با شان عزای امام حسین(ع) همخوانی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار