آیت الله مجتهد شبستری در مراسم نکوداشت آیت الله مشکینی:

حضور آیت الله مشکینی در شب‌های عملیات فراموش نمی شود

خبرگزاري بسيج: نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در نشست طریق سعادت با موضوع نکوداشت آیت الله مشکینی،‌ يادآوري كرد: در دوران دفاع مقدس حضور آيت الله مشكيني در شب های عملیات فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۰۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، آیت الله محسن مجتهد شبستری خاطرنشان كرد: آيت الله مشکینی فردی کم نظیر و متواضع بودند که از نظر مبارزاتی، از اوايل انقلاب تا طول حیات خود همراه با ولایت بودند.

وي آیت الله مشکینی را در برابر ولی فقیه بسیار خاضع عنوان و بيان كرد: این نشست ها باید از نظر سیره ی اخلاقی و عملی، مبارزات و به خصوص مسئله تبعیت از ولایت فقیه، الگو باشد.


امام جمعه تبريز با اشاره به کتاب «فقیه بصیر» که با مضمون زندگی نامه آیت الله مشکینی است، گفت: در اینجا منظور از فقه نه به معنای لغوی، بلکه به معنای اصطلاحی آن(قدرت استخراج همه احکام شرعی از منابع اصلی) بوده وفقیه بصیر یعنی مجتهدی که دارای بینش کامل است؛ فردی که نه تنها به فکر اصلاح خود بلکه به فکر اصلاح جامعه هم باشد.

رئيس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه كشور نيز در سخناني، زهد،ساده زیستی، جهاد، اخلاص و ولایت مداری را از ویژگی های آیت الله مشکینی دانست.

حجت الاسلام تقوی تقویت بنیادها و بنیان های اعتقادات دینی و فرهنگی، تجلیل از ارزش ها و میراث فرهنگی، تعظیم شعائر، قدردانی از تلاش مفید دیگران، انتقال میراث ارزشی گذشتگان به نسل آینده و هم چنین الگوسازی برای آیندگان را فلسفه ی نکوداشت شخصیت ها برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار